اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

غربالگری‌ شنوایی 11 هزار نوزاد در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 11 هزار نوزاد در سطح استان با هدف تشخیص به موقع کم‌شنوایی و ناشنوایی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

غربالگری‌ شنوایی 11 هزار نوزاد در چهارمحال و بختیاری

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت:  از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار نوزاد در سطح استان با هدف تشخیص به موقع کم‌شنوایی و ناشنوایی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار نوزاد در بدو تولد غربالگری شنوایی‌سنجی شرکت کردند.

وی افزود: تا یک ماهگی زمان طلایی برای تشخیص اختلالات شنوایی در نوزاد به شمار می‌رود و در صورت وجود مشکل در شنوایی به مراحل بالاتر شامل دریافت سمعک و یاکاشت حلزون معرفی می‌شوند.

عسگری اضافه کرد: به مددجویان و نیازمندان هزینه‌های حمایتی برای دریافت سمعک و کاشت حلزون از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

انجام خدمات بینایی‌سنجی برای ۱۵ هزار کودک

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار کودک تحت معاینات پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفته‌اند و یک هزار و ۷۲ مورد به مراحل بالاتر ارجاع شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ سال مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت وجود اختلال به مراحل بالاتر و دریافت عینک معرفی می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون معاینات پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز مثبت زندگی استان انجام می‌شود و خانواده‌های دارای فرزند ۳ تا ۶ ساله، سالانه یک بار باید برای انجام معاینات به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول