اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدار دادستان در خصوص اعتیاد پنهان در میان کارگران

دادستان زنجان به کارفرمایان در خصوص اعتیاد پنهان در میان کارگران هشدار داد و گفت: برخی از کارگران برای انجام کارهای سخت مواد مصرف می‌کنند که باید مراقب بود و با یک تست ساده، آنها را شناسایی و برای درمان ارجاع داد تا این پدیده شوم گسترش نیابد.

هشدار دادستان در خصوص اعتیاد پنهان در میان کارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی در بازدید از کنگره 60 زنجان با اشاره به اینکه معضل اعتیاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته و موجب بروز مشکلات برای هر قشری می‌شود، اظهار کرد: این موضوع موجب تهدید برای خواهر، همسر و فرزند می‌شود.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه آلوده شدن در دام اعتیاد مختص یک قشر خاص نیست، اضافه کرد: متاسفانه اعتیاد قشرهای مختلف مردم را آلوده می‌کند.

وی با اشاره به احساس پوچی شخص قبل از رهایی از دام اعتیاد بیان کرد: اما همین شخص اگر تلاش کند و از دام اعتیاد رها شود به خودش افتخار خواهد کرد.

کرمی با اشاره به اینکه به خاطر کار کنگره 60 الان فرصتی ایجاد شده است که افراد پاک شده‌اند و به خودشان افتخار می‌کنند، گفت: کنگره و یا هر روش درمانی موفقی که موجب ترک اعتیاد افراد شود، یک معجزه محسوب می‌شود.

دادستان زنجان گفت: باید نگرش ما به برخی از موضوعات عوض شود تا خیلی از مسائل را حل کنیم، مثلا بیماری اعتیاد هر کاری کنیم پشت در ما نشسته است و فرقی ندارد که خانواده از چه نوعی باشد.

وی به کارفرمایان در خصوص اعتیاد پنهان در میان کارگران هشدار داد و افزود: برخی از کارگران برای انجام کارهای سخت مواد مصرف می‌کنند که باید مراقب بود و با یک تست ساده، آنها را شناسایی و برای درمان ارجاع داد تا این پدیده شوم گسترش نیابد.

کرمی با بیان اینکه همین اعتیاد یک درمان نیز دارد که بومی است، افزود: کارخانه‌دارانی که امروز در کنگره حضور دارند، می‌توانند از ظرفیت معتادان پاک شده از اعتیاد استفاده کنند.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها هم در کمک به این افراد استفاده کنیم، گفت: قطعا همکاری موجب بهتر نتیجه دادن امور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نجات زمانی رخ می‌دهد که عجز رخ داده باشد، گفت: بسیاری از افرادی که پاک شده‌ و بهبود یافته‌اند به عجز رسیده‌اند.

کرمی با بیان اینکه کنگره به صورت مستقل عمل کرده و موفق هم بوده است، افزود: کنگره به دنبال این است که باری از دوش دولت بردارد، پس ما باید به کنگره کمک کنیم.

وی نخستین نیاز کنگره را یک زمین اعلام کرد و افزود: محل زمین باید نزدیک به شهر باشد که خانم‌هایی که به کنگره می‌آیند به لحاظ رفت و آمدی مشکل نداشته باشند.

دادستان زنجان نبود زمین برای احداث ساختمان کنگره را مشکل اصلی در حال حاضر آن عنوان کرد و گفت: باید در اسرع وقت زمینی برای این مهم اختصاص یابد و اگر حاشیه شهر هم باشد ایرادی ندارد اما نباید خارج از شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه الان 50 یا 60 نفر از بانوان را در کمپ داریم که نجاتشان خیلی سخت‌تر از آقایان است، گفت: شرایط استقلالی بانوان آسیب‌پذیر است به همین خاطر نجاتشان سخت است.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه اعتیاد یک زن همچون بمب خوشه‌ای است، افزود: امیدواریم به ترک اعتیاد بانوان توجه ویژه شود و در این راه از خیرین زنجانی که همواره در کارهای خیر پیش‌قدم بوده‌اند انتظار داریم.

وی با اشاره به مشکلات کنگره در پذیرش افراد جدید به علت محدودیت مکانی بیان کرد: مکان کنگره استیجاری است و 4 میلیون تومان اجاره ماهیانه می‌پردازد که اگر مشکل زمین آن حل شود قطعا ظرفیت بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول