اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کمیسیون ایمنی را‌ها برای کاهش تصادفات تدابیر جدی‌تری در دستور کار قرار دهد

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و مهندسی‌، علمی‌، صنعتی‌، فرهنگی‌، نظارتی و امدادی و توان نهادهای مردمی، جهت جلوگیری از ادامه روند سوانح رانندگی، تدابیر جدی‌تری و اقدامات همه جانبه را در دستور کار قرار دهد.

کمیسیون ایمنی را‌ها برای کاهش تصادفات تدابیر جدی‌تری در دستور کار قرار دهد

ناصر رزاق منش در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌در چند روز گذشته علاوه بر وقوع سوانح متعدد رانندگی در گوشه و کنار کشور، در اثر دو سانحه که در روز شنبه چهارم دی ماه که به دلیل برخورد زنجیره ای بین پنج دستگاه خودرو در جاده اهواز – خرمشهر رخ داد، ‌تعدادی از نیروی‌های جوان که عازم محل کار بودند جان خود را از دست دادند و 10 نفر هم ‌مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: همچنین روز بعد نیز در اثر واژگونی مینی بوس حامل بانوان و کودکان زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در محور مینودشت - گنبد کاووس تعداد سه نفر از هموطنان جان باخته و 14 نفر مجروح شدند.

وی اظهار کرد: ‌این تراژدی در حال ادامه است بدون اینکه این اخبار در صدر باشد، گویی اینکه این اتفاقات امری عادی گشته و آحاد جامعه و رسانه ها به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند.

رزاق‌منش ادامه داد:‌ هموطنان باید برای حفظ ایمنی و سلامت خود در سفرهای درون و برون‌شهری بیش از هر زمان دیگر به خود مراقبتی بپردازند و با رعایت کامل قوانین و مقررات‌، اطمینان جدی از سالم بودن خودرو همچنین انتخاب مناسب‌ترین شرایط و زمان، اقدام به سفر کنند.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: در کنار این توجه عمومی‌، آحاد جامعه نیز از نهادها و سازمان‌های ذیربط در حمل و نقل به طور ویژه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور حسب تکلیف و وظیفه ذاتی آنها،‌ انتظار دارند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و مهندسی‌، علمی‌، صنعتی‌، فرهنگی‌، نظارتی و امدادی و مهمتر از آنها توان نهادهای مردمی، جهت جلوگیری از ادامه روند نگران کننده سوانح رانندگی، تدابیر جدی‌تری و اقدامات همه جانبه را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: سوانح رانندگی منجر به از دست دادن سرمایه‌های انسانی‌، اجتماعی و اقتصادی‌، و بروز هزینه‌‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره برای خانواده و کشور می‌شود.

رزاق‌منش ‌جلب توجه و تنویر افکار عمومی و پرداختن به آسیب‌های گسترده پنهان و آشکار ناشی از سوانح رانندگی را از سوی همه رسانه‌ها‌ امری ضروری دانست.

‌مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها آمادگی این نهاد را جهت همکاری و همراهی با برنامه‌های کاهش تصادفات با ظرفیت 12 دفتر نمایندگی‌، هزاران عضو و هوادار در سراسر کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول