اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شریعتی: ماموریت اصلی جریان انقلابی، بازگرداندن امید به جامعه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت‌دارترین ماموریت جریان انقلابی، بازگرداندن امید به مردم و انطباق امیدآفرینی با انتظارات موجود در سطح جامعه است.

شریعتی: ماموریت اصلی جریان انقلابی، بازگرداندن امید به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مالک شریعتی در همایش حماسه نهم دی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ تشیع، بعد از شهادت امام حسین و یارانش، شاید هیچ حادثه ای به اندازه شهادت سردار سلیمانی این چنین با دلها بازی نکرد.

وی با اشاره به شعار اساسی انقلاب "استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی" گفت: فرهنگ، اقتصاد،سیاست و امنیت دفاعی جزء مولفه‌های اصلی قدرت هر کشور محسوب می شود که ما در حوزه استقلال سیاسی پیشتاز هستیم و از همان ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی، با برپایی انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و... استقلال سیاسی نظام مشهود بود هر چند در دهه های بعد، بیگانگان سعی کردند شرایط را ناامن کنند اما در چارچوب کار خللی وارد نشد و همه روسای جمهور با رای مردم انتخاب شدند.

شریعتی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی رسانه‌های معاند تلاش کردند با تهاجم فرهنگی، فرهنگ کشور ما که مبتنی بر قیام عاشورا و انتظار فرج است را تضعیف کنند اما موفق نشدند که این مقوله در استقبال مردم در تشییع شهید حججی مشخص بود و در تشییع سردار سلیمانی به اوج خود رسید.

نماینده مردم تهران افزود: هر چند هنوز خلاءهایی در حوزه فرهنگی وجود دارد اما فرهنگ غالب ایثار و شهادت همچنان پا برجاست.

وی با اشاره به حوزه امنیت دفاعی کشور بیان کرد: اقتدار کشورمان به حدی است که اکنون استراژی موجود از دفاع درون مرزها تبدیل به تهاجم پشت مرز دشمن شده و با بودجه‌ای که کمتر از بودجه ارتش دیگر کشورها است، با تکیه بر توان داخلی، موشک نقطه زن و دیگر تجهیزات نظامی پیشرفته در کشور ساخته می شود.

 نماینده مردم تهران تصریح کرد: ایده از نیل تا فرات، اکنون با وجود اتحاد استراتژیک جبهه مقاومت روند معکوسی یافته است؛ سرزمین و نیروهای مشترک و نظام های عراق، سوریه، لبنان در کنار ایران، فرصت بی‌نظیری را برای جبهه مقاومت ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اگر در فتنه ۸۸ دشمن به دنبال براندازی بود و این محقق نشد، دشمنان به دنبال تحریم اقتصادی رفتند و سخت ترین تحریم های تاریخ را برای ایران، اعمال کردند تا جایی که بیش از ۱۷۰۰ نوع تحریم علیه ایران ایجاد شد و نقطه شروع این تحریم‌ها، انتخابات ۸۸ بود.

وی بیان کرد: در دولت آقای روحانی، تحریم را مبتنی بر بی تدبیری برشمردند و گفتند با تدبیر و امید، تحریم ها رفع می شود اما تحریم‌ها افزایش یافت.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، سطح امید در جامعه افزایش یافت چون مردم دیدند دولتمردان در میدان هستند که نمونه بارز آن سفرهای استانی است که این روند اعتمادسازی می کند.

شریعتی تاکید کرد: اولویت دارترین ماموریت جریان انقلابی، بازگرداندن امید به جامعه و انطباق امیدآفرینی با انتظارات موجود در سطح جامعه است.

وی تصریح‌کرد: اکنون تا حدی امیدها افزایش یافته اما هنوز انتظارات به حق مردم وجود دارد که در این راستا باید تلاش کرد فاصله امیدها و انتظارها کاهش یابد.

انتهای پیام/ س/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول