اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اقبال خانواده‌ها به رشته‌های فنی/ «کنکور» نظام تعلیم و تربیت را گروگان گرفته است

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آمار ثبت‌نام‌های سال جدید ۱.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشتیم، گفت: بیش از ۶۵ هزار هنرجوی جدید وارد هنرستان‌ها شدند و حاکی از اقبال خانواده‌ها به رشته‌های فنی است.

اقبال خانواده‌ها به رشته‌های فنی/ «کنکور» نظام تعلیم و تربیت را گروگان گرفته است

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره وضعیت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در کشور، اظهار کرد: طی سنوات اخیر چند اتفاق خوب افتاده است که یکی از آنها افزایش مدارس و هنرستان‌های وابسته است و شاهدیم این میزان در برخی دستگاه‌ها ۵ برابر شده است.

وی به ذکر مثال‌هایی پرداخت و افزود: وزارت جهاد کشاورزی طی چند سال اخیر ۸ مدرسه داشت که اکنون به ۴۰ مورد رسیده است یا هنرستان‌های وابسته به وزارت ارشاد از ۳۳ مدرسه به ۴۹ مدرسه رسیده است؛ وزارت راه و شهرسازی هم مدرسه نداشت که امسال ۶ رشته محل جدید در این بخش ایجاد کردیم.

* افزایش ۱.۶ درصدی آمار ثبت‌نام‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

آذرکیش با بیان اینکه در آمار ثبت‌نام‌های سال جدید ۱.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشتیم، گفت: بیش از ۶۵ هزار هنرجوی جدید به آمار قبلی افزوده شده که وارد هنرستان‌ها شدند و حاکی از اقبال خانواده‌ها به رشته‌های فنی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا که آموزش‌های مهارتی دنیا را به شدت متأثر کرده است، پیش‌بینی‌ها حاکی از ریزش آمارها بود اما نه تنها ریزش نداشت بلکه جهش هم پیدا کرد و سهم رشته‌های فنی افزایش یافت؛ البته امسال این هدف با کمک رسانه‌ها که در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کمک کردند و همچنین کمک سایر دستگاه‌های اجرایی محقق شد و بسیار مهم بود.

*کنکور نظام تعلیم و تربیت را به گروگان گرفته است

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۵۰۰ هنرآموز و استادکار در سال تحصیلی جاری وارد هنرستان‌ها شدند، اظهار کرد: حضور این تعداد هنرآموز جبران بخشی از کسری نیروی انسانی را کرد اما لازمه متناسب‌سازی آموزش ها با نیاز بازارکار و افزایش ضریب اشتغال و جبران بخشی از کسری نیروی انسانی همراه با ارتقای کیفیت آموزشی این است که بچه‌ها در محیط واقعی کار باشند که به معنای افزایش دوره‌های آموزشی مهارتی است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه شعار جامعه خیرین نیز ساخت و تجهیز هنرستان‌ها و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، افزود: همه اینها نشان می‌دهد آینده خوبی در زمینه آموزش‌های مهارتی خواهیم داشت به شرطی که بتوانیم بر غول کنکور غلبه کنیم زیرا کنکور نظام تعلیم و تربیت را به گروگان گرفته و بسیاری از برنامه‌های تعاملی ما امکان وقوع ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول