اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از گوشه کنار ورزش مازندران | از جنجال اخراج پیروز قربانی تا حضور پنج کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی

در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان بود که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

از گوشه کنار ورزش مازندران | از جنجال اخراج پیروز قربانی تا حضور پنج کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* دختران ساروی قهرمان رقابت‌های کبدی جوانان دختران مازندران

رقابت‌های کبدی جوانان استان مازندران و در بخش دختران ( انتخابی رقابت‌های استعدادهای برتر کشور ) و گرامی‌داشت شهید شاخص ورزش کشور شهید حسن فقیهی جویباری به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد که در نهایت تیم ساری به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های آمل و جویبار به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم این رقابت‌ها دست یافتند.

* پایان مسابقات بوکس مازندران با قهرمانی ساری/ آمل و بابل در رده دوم سوم

مسابقات بوکس قهرمانی جوانان مازندران به همت هیأت بوکس مازندران و هیأت بوکس شهرستان ساری و با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری و رستوران ونوس در سالن ورزشی مرحوم بهروش به پایان رسید.

این مسابقات طی مدت سه روز از ۱ تا ۳ دی ماه با حضور ۲۲ تیم و با ۷۷ ورزشکار از شهرستان‌های استان و در ۱۲ وزن برگزار شد.

در فینال این مسابقات که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد تیم بوکس جوانان شهرستان ساری مقتدارانه با کسب 4 مدال طلا ،3 نقره و 29 امتیاز به قهرمانی دست یافت و تیم‌های آمل و بابل به ترتیب دوم و سوم شدند.

* برتری کاله مقابل نیروی زمینی در لیگ برتر بسکتبال

تیم‌های کاله آمل و نیروی زمینی تهران در هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال و از گروه الف این مسابقات، دیروز به مصاف هم رفتند که این بازی به سود تیم آملی به پایان رسید.

کوارتر‌های اول و سوم این بازی با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۰ به سود نیروی زمینی تمام شد، ولی این تیم در کوارتر‌های دوم و چهارم ۱۹ بر ۶ و ۲۲ بر ۱۴ شکست خورد تا در نهایت تیم کاله ۸۶ بر ۶۷ برنده بازی باشد.

محمدهادی لکزایی ۲۰ امتیاز، مهدی جعفری ۱۷ امتیاز و ۱۶ ریباند و امیرحسین یازرلو ۱۶ امتیاز و ۱۳ ریباند برای کاله داشتند. ۳۰ امتیاز پویا یخچالی هم برای نیروی زمینی سودی نداشت.

کاله با این پیروزی ۱۹ امتیازی شد و هم امتیاز با تیم‌های شهرداری گرگان و نظم آوران سیرجان در رده سوم جدول رده بندی گروه الف قرار گرفت و نیروی زمینی هم با ۱۲ امتیاز در رده هشتم و انتهای جدول این گروه باقی ماند.

* نوجوانان هراز مقتدرانه استارت زد

تیم نوجوانان لبنیات هراز در نخستین دیدار خود در رقابت‌های لیگ‌برتر نوجوانان ایران موفق شد سه بر یک تیم قدرتمند و مدعی سایپا را از پیش ر‌و بردارد.

شاگردان حسام ناییجی با ارائه یک بازی هماهنگ ست‌های اول، سوم و چهارم را از آن خود کردند‌ و ست دوم را سایپا از خود کرد.

* شروع مقتدرانه بانوان رامسری در لیگ یک والیبال

تیم نعمتیان رامسر در نخستین دیدار دور رفت مرحله مقدماتی لیگ دسته یک والیبال بانوان باشگاه‌های ایران در مجموعه ورزشی شهید صدر سادات شهر میزبان خانه والیبال سنندج بود که توانست با نتیجه ۳ بر صفر رقابت‌ها را با پیروزی آغاز کند.

شاگردان مرجان رضاپور در سه ست متوالی این بازی امتیاز‌های ۲۵بر۲۱، ۲۵بر۹ و ۲۵بر۱۶ را به ثبت رساندند.

مهری احمد علی‌نژاد و فرحناز خسروی نظارت و زهرا شیری و معصومه صیغلانی قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

تیم نعمتیان رامسر در رقابت دوم لیگ دسته یک والیبال بانوان ایران در سال۱۴۰۰، ساعت ۱۳دوشنبه ۶دی ماه به مصاف آوای شهرکرد می‌رود.

بازی‌های گروه هشتم این مسابقات از یکشنبه ۵دی به میزبانی شهرستان رامسر و مجموعه ورزشی شهید صدر سادات شهر آغاز گردید و تا روز سه شنبه ۷دی به پایان خواهد رسید.

* پنج کشتی‌گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی

اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آزاد از فردا سه شنبه ۷دی ماه در محل خانه کشتی شهید صدرزاده تهران برگزار می‌شود.

با توجه به معاف بودن مدال آوران رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در مراحل اول و دوم چرخه انتخابی تیم‌ملی، اردوی تیم‌ملی کشتی آزاد بزرگسالان از فردا سه شنبه ۷دی ماه به مدت ۱۰روز با حضور ۶کشتی‌گیر در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار می‌شود که از این تعداد، ۵کشتی گیر مازندرانی هستند.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی از مازندران
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی از مازندران
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور از مازندران
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج از مازندران
۱۲۵کیلوگرم: امیرحسین زارع از مازندران

با توجه به اینکه امیرمحمد یزدانی (دارنده مدال نقره جهانی نروژ) قصد تغییر وزن دارد، به این اردو دعوت نشد.

* قرعه‌کشی یک هشتم نهایی جام حذفی

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جاج حذفی فوتبال کشور برگزار شد و تیم فوتبال نساجی بعنوان تنها نماینده باقی مانده مازندران در این رقابت‌ها حریف جدید خودش را شناخت.

قرعه کشی صورت گرفته به شرح ذیل می باشد:

ذوب آهن - پرسپولیس
مس رفسنجان - پدیده
نساجی - گل گهر
پیکان - استقلال
نفت آبادان - خیبر
سپاهان - آلومینیوم
مس کرمان - فولاد
نفت مسجد سلیمان - خلیج فارس ماهشهر

* دو خرید خوب از هورسان

فرهاد سال افزون پاسور دو فصل اخیر شهرداری ارومیه برای نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر والیبال ایران در سال ۱۴۰۰ با عقد قراردادی تا پایان رقابت‌ها به تیم هورسان رامسر پیوست.

سال افزون ۲۹ ساله و اهل شهر کرمانشاه است و سابقه بازی در تیم‌های‌ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران، پتروشیمی بندر امام (ره)، داماش گیلان، پیکان، متین ورامین، سایپا تهران، آ.ا.ک آتن و شهرداری ارومیه را در کارنامه دارد.

قهرمانی و نائب قهرمانی مسابقات آسیایی و جهانی با تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، مدال برنز جام قهرمانان بزرگ جهان، چندین دوره قهرمانی و نائب قهرمانی در لیگ برتر والیبال از جمله افتخارات پاسور جدید ۲۰۳ سانتی‌متری هورسان رامسر می باشد.

میکائیل تاجر قطر پاسور نیم فصل اول گنبد و سال گذشته شهداب با عقد قراردادی تا پایان سال ۱۴۰۰ به تیم هورسان رامسر پیوست.

تاجر با تجربه ۳۷ ساله و اهل شهر گنبد کاووس استان گلستان است و سابقه بازی در تیم های نئوپان، استقلال، هاوش و شهرداری گنبد، سایپا، دانشگاه آزاد، بانک کشاورزی، پیشگامان کویر یزد، متین ورامین، شهرداری ارومیه و تبریز و شهداب یزد را در کارنامه دارد و در زمان سرمربیگری گائیچ و کواچ دو بار به تیم‌ملی ایران دعوت شد.

نائب قهرمانی و عنوان سومی لیگ‌برتر، نائب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و چهار دوره قهرمانی دانشجویان جهان از جمله افتخارات پشت خط زن ۲۰۲ سانتی متری هورسان رامسر می باشد.

* ۳بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر دعوت شدند

نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر مردان از ۱۱تا۱۸ دی ماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود.

کادر فنی تیم‌ملی ۲۷بازیکن را به اردوی آمادگی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر مردان دعوت کرد که سه بازیکن مازندرانی هستند.

حکیم منصوری، وحید سعادت‌پور و سعید حیدری بازیکنان مازندرانی دعوت شده به این اردو هستند.

* قربانی از هدایت رایکا برکنار شد

سرمربی تیم رایکا بابل از هدایت این تیم برکنار شده است.

پیروز قربانی، سرمربی رایکا بابل با تصمیم مدیران این باشگاه از سمت برکنار شده و همکاری او با این تیم دسته اولی به پایان رسیده است.

قربانی روز گذشته  درمورد اتفاقات این باشگاه صحبت کرده بود و از عدم حمایت مالکیت باشگاه اظهاراتی را بیان کرد.

قربانی در بازی گذشته با رایکا موفق شد شهرداری آستارا را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

* بیانیه رسمی هیئت مدیره باشگاه رایکا بابل در خصوص اخراج پیروز قربانی سرمربی وقت تیم رایکا و حواشی اخیر،

با تصمیم مدیریت باشگاه قرارداد سرمربی تیم آقای پیروز قربانی با باشگاه رایکا بابل  فسخ گردیده و این سرمربی از سمت خویش برکنار شد.

مدیریت باشگاه در این خصوص این چنین توضیح می‌دهد.

بنام خدا
هواداران عزیز باشگاه رایکا
سرمربی بعنوان بالاترین شخص فنی در هر مجموعه ورزشی همانند سایر ارکان تیم موظف به حفظ شأن و جایگاه باشگاه بوده و می‌بایست اصول کلی اخلاقی آن مجموعه را رعایت کند لیکن با توجه به مصاحبه اخیر این سرمربی با سایت های ورزشی که نشان از کم تجربگی و فقدان رکن همدلی نامبرده با باشگاه داشته و از سویی رفتار خلاف اصول ورزشی وی در تمرین این تیم موجب گردید تا مدیریت باشگاه بر تصمیم مأخوذه بیش از پیش استوار بوده و بدینوسیله قطع همکاری با این سرمربی مسجل بوده و با تشکیل فوری جلسه‌‌هیات مدیره نسبت به تعیین سرمربی جدید اقدام خواهد شد.

* با اخراج قربانی؛ لطیفی سرمربی رایکا شد

علی لطیفی بعد از توافق با مدیران باشگاه رایکا با عقد قراردادی یک و نیم ساله هدایت تیم رایکا بابل را در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور برعهده گرفت.

لازم به ذکر است که علی لطیفی پیش از این در تیم های راه آهن و گل ریحان عنوان مربی و در تیم های ملوان بندر انزلی،چوکا تالش و نود ارومیه به عنوان سرمربی فعالیت داشت.

علی چینی هم با عقد قراردادی رسما به عنوان دستیار اول علی لطیفی به کادرفنی تیم فوتبال رایکا‌ بابل پیوست.

چینی سابقه مربیگری در تیم های استقلال تهران،نفت تهران، چوکا تالش، نود ارومیه و شموشک نوشهر را نیز در کارنامه دارد.

*تداوم صدرنشینی شهروند آمل در لیگ برتر بسکتبال باویلچر

تیم شهروند آمل با کسب پنجمین پیروزی متوالی خود در لیگ برتر بسکتبال باویلچر باشگاه‌های کشور به صدرنشینی خود در این رقابت‌ها تداوم بخشید.

تیم شهروند آمل عصر پنجشنبه در چارچوب هفته پنجم این رقابت‌ها در سالن، ولی عصر (عج) زیباشهر به مصاف تیم هیات استان زنجان رفت و در پایان با نتیجه ۶۸ بر ۵۲ میزبان خود را شکست داد ودرگروه دوم جدول ۱۵ امتیازی شد.

تیم شهروند آمل یک بازی عقب افتاده برابر تیم رعد پدافند دارد.

* مسابقات انتخابی تنیس روی میز بزرگسالان‌ مردان استان در بابل / پارسا بهادار قهرمان شد

مرحله دوم رقابت های تنیس روی میز انتخابی بزرگسالان مردان مازندران با حضور ۲۵ ورزشکار از سراسر استان به میزبانی هیات بابل در خانه پینگ پنگ نوشاد عالمیان برگزار شد.

 که در پایان پارسا بهادار قهرمان شد، سینا قریشیان نایب قهرمان این دوره شد و آقایان علی‌اکبر حسینی‌نسب و محمدجواد باباجانیان، پارسا نوروزی، یاسر شیرافکن،حامد فوری و رسول علیپور به ترتیب در جایگاه سوم تا هشتم این مسابقات قرار گرفتند.

گفتنی است مجتبی موسوی مسؤول کمیته مسابقات هیات استان سرداور این رقابت ها بود.

انتهای پیام/ ۸۶۰۲۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول