اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجمع میلیونی بغداد؛ فالح الفیاض به دولت الکاظمی تذکر داد

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش و همزمان با پایان مهلت خروج نظامیان آمریکایی به دولت عراق تذکر داد که به وظیفه خود در اخراج نیروهای خارجی عمل کند.

تجمع میلیونی بغداد؛ فالح الفیاض به دولت الکاظمی تذکر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (شنبه، اول ژانویه ۲۰۲۲)  همزمان با پایان مهلت قانونی خروج اشغالگران آمریکایی، پایتخت عراق شاهد برگزاری تجمع میلیونی به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش است و خیل عظیمی از مردم عراق از سراسر این کشور خود را به پایتخت رسانده‌اند تا در این مراسم یادبود باشکوه شرکت کنند.

علاوه بر مردم، شمار زیادی از شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی عراق در این مراسم حضور دارند. رسانه‌های عراقی با انتشار تصاویری از حضور «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء عراق، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی، «قاسم المصلح» فرمانده عملیات استان الانبار و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق از جمله شخصیت‌های عراقی هستند که خود را به الجادریه بغداد رسانده‌اند.

مراسم تجمع میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، امروز از ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی بغداد با سخنرانی فالح الفیاض آغاز شد.

وی تصریح کرد: امروز روز وفا به شهدای پیروزی است. ما با فرماندهان شهید پیروزی بر داعش عهد می‌بندیم که راه پیروزی و شهادت را ادامه دهیم. ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، جنایت در حق حاکمیت عراق بود.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الفیاض تاکید کرد: آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق این کشور را در برابر خطرات حفظ کرد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی تصریح کرد:  عقب‌نشینی نیروهای خارجی یک موضع احساسی نیست، بلکه برای حفاظت از عراق و حاکمیت آن است. این عقب‌نشینی تضمینی برای زندگی با عزت در عراق است. ما از دولت عراق می‌خواهیم که به وظیفه خود برای اجرای عقب نشینی و رهایی عراق از چنگ نیروهای خارجی عمل کند. حضور خارجی‌ برای عراقی‌ها، به ویژه برای همزیستی مسالمت آمیز، سودی نخواهد داشت.

از صبح امروز (شنبه، اول ژانویه ۲۰۲۲)، هزاران عراقی خود را به میدان «الحریه» در منطقه «الکراده» واقع در مرکز بغداد رسانده‌اند تا در راهپیمایی میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد شرکت کنند.

مرکز اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق پیشتر، از برگزاری تظاهرات میلیونی امروز یکم ژانویه ۲۰۲۲ راس ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی در واکنش به جنایت فرودگاه بغداد در سال ۲۰۲۰ خبر داد و اعلام کرد که این تظاهرات میلیونی از فلکه «الحسنین» در نزدیکی پل «الجادریه» بغداد شروع خواهد شد.

جمعیت عظیمی از مردم عراق از بامداد امروز از بغداد و استانهای مختلف عراق خود را به الجادریه رسانده‌اند تا در این مراسم بزرگداشت شرکت کنند. بزرگداشت فرماندهانی که در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در جاده فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول