اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

خبر شهادت حاج قاسم چگونه در حرم حضرت زینب (س) پخش شد؟+فیلم

ساعت 9 صبح به وقت سوریه بود. به زبان فارسی و عربی خبر شهادت سردار سلیمانی از گلدسته‌های حرم پخش شد. برخی زائران نام حاج قاسم را بلند فریاد می‌ زدند و برخی دیگر سراسیمه تصاویر سردار سلیمانی را می‌بوسیدند.

خبر شهادت حاج قاسم چگونه در حرم حضرت زینب (س) پخش شد؟+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و‌ زیارت خبرگزاری فارس، سیزدهم دی‌ماه سال ۹۸ خبری جهان را لرزاند. اما هیچ‌کسی نمی‌خواست باور کند که این بار خبر صحت دارد. سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط پهپادهای آمریکایی به شهادت رسید.

این بار خبر صحت داشت و سردار دل‌ها با جمعی از همراهانش به شهادت رسید. قرار بود این خبر از گلدسته‌های حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها پخش شود.

پخش خبر شهادت حاج قاسم از گلدسته‌های حرم عمه سادات؛ ۱۳ دی ۹۸

سیدمحسن طباطبایی، فعال رسانه‌ای سوریه که خبر شهادت حاج قاسم را در حرم حضرت زینب سلام الله علیها اعلام کرده بود، با اشاره به نحوه اطلاع از شهادت حاج قاسم به خبرنگار فارس می‌گوید: صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ بود. در حال آماده‌سازی برای برپایی دعای ندبه بعد از نماز صبح بودیم. قبل از آن خبری دست به دست می‌چرخید، اما کسی از صحت آن اطلاع نداشت؛ تا اینکه دقایقی قبل از آغاز مراسم، خبر قطعی شهادت سردار سلیمانی و‌ همراهانش را مطلع شدیم.

او می‌افزاید: با اعلام خبر شهادت حاج قاسم در مراسم دعای ندبه، حال و هوای مراسم به گونه‌ای دیگر بود. همه گریه می‌کردند و بر سر و سینه می‌کوبیدند. انگار نمی‌خواستند باور کنند که دیگر حاج قاسم در میان ما نیست. هنوز خبر شهادت حاج قاسم همه جا‌پخش نشده بود. قرار شد من این خبر جانگداز را از گلدسته‌های حرم عمه سادات اعلام کنم. حدود ساعت ۹ صبح شد. بلندگو را برداشتم و خبر شهادت حاج قاسم را اعلام کردم. زائرانی که به حرم حضرت زینب سلام الله علیها آمده بودند، مبهوت این خبر شدند. از یکدیگر می‌پرسیدند این خبر صحت دارد؟ از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر چند بار این خبر را به زبان فارسی و عربی اعلام کردم. پس از آن صوت تلاوت قرآن کریم از گلدسته‌های حرم پخش می‌شد.

طباطبایی می‌گوید: طبق روال هر هفته، مصلای حرم را برای برپایی نماز جمعه آماده می‌کردیم. همه قسمت‌های حرم تصاویری از حاج قاسم و ابومهدی المهندس نصب و فضا آماده حضور زوار شد. از طرفی با توجه به اینکه یک روز قبل میلاد حضرت زینب سلام الله علیها بود، حرم آذین‌بندی هم شده بود. با دستور تولیت حرم و نماینده وقت رهبری در سوریه، حرم ساماندهی و برای برگزاری سوگواری شهادت سیدالشهدای مقاومت آماده شد. از ساعت ۱۰ صبح زائران سوری، افغانستانی، ایرانی و ... برای مراسم نماز جمعه وارد حرم شدند.

او با بیان اینکه مردم با شنیدن خبر شهادت حاج قاسم، تصاویر سردار را که در قسمت‌های مختلف حرم بود، می‌بوسیدند و اشک می‌ریختند، می‌افزاید: دیدم که مردم سوری از زن و مرد و پیر و جوان برای حاج قاسم چگونه بلند گریه می‌کردند. روز خیلی سختی بود و همه ناراحت و گریان بودند. یکی در کنار حرم عمه سادات اشک می‌ریخت و دیگری نام حاج قاسم را بلند فریاد می‌زد. مردم سوریه به خوبی رشادت‌های حاج قاسم را درک کردند و قدردان اقدامات سردار سلیمانی هستند.

به گزارش فارس، سردار قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در فرودگاه بغداد به دستور ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و توسط پهپادهای آمریکایی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول