اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای دقیق احکام رضایت‌مندی مردم را از دستگاه قضا به دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خطاب به دادستان‌ها گفت: اجرای صحیح و دقیق احکام رضایت مندی مردم را از دستگاه قضا به دنبال خواهد داشت.

اجرای دقیق احکام رضایت‌مندی مردم را از دستگاه قضا به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام‌ سید عبدالمهدی موسوی در جلسه همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مرکزی ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی‌ماه روز بصیرت و فداکاری ملت ایران، اظهار داشت: بی‌شک حماسه ۹ دی، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند.

وی افزود: در واقع نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود و ملت ایران با حضور و حرکتی خودجوش و عاشورایی، آگاهانه و مقتدرانه در جهت حمایت از رهبری و ولایت فقیه به میدان آمدند و خشم و انزجار خود را از فتنه گران به نمایش گذاشتند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خطاب به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مرکزی بیان داشت: بحث رسیدگی به پرونده‌ها در سال جاری بسیار با اهمیت است؛ بنابراین حتماً ترتیبی دهید تا ضمن اجرای دستور ریاست  قوه قضائیه مبنی بر به سرانجام رساندن پرونده‌های معوق و مسن در مدت باقیمانده سال ۱۴۰۰، با تلاشی مضاعف در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها و حتی پرونده‌های غیر مسن، انجام آن از امسال به سال بعد کشیده نشود و پرونده‌ها با اهتمام و جدیت تمامی مجموعه دستگاه قضایی استان، مختومه شوند.

موسوی ادامه داد: یکی از نکات مهم دیگری که همواره مورد تأکید ریاست قوه قضائیه بوده و هست مسئله حفظ حقوق شهروندی و دقت در صدور دستورهای ممنوع‌الخروجی است که وی مکرر بیان کرده که در صورت ضرورت صدور این دستور حتماً مراتب به اطلاع شخص برسد تا هنگام مراجعت به فرودگاه و خروج از کشور با مشکل مواجه نشود.

وی تصریح کرد: مسئله مهم بعدی بحث اجرای صحیح احکام است که مطابق سخنان ریاست دستگاه قضا تمام زحمات و مساعی کسانی که در فرآیند دادرسی و رسیدگی به یک پرونده شرکت دارند در شعبات اجرای احکام به منصه ظهور می‌رسد لذا اجرای درست و دقیق حکم می‌تواند رضایت‌مندی مردم را از دستگاه قضا به دنبال داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: نظارت بر زندان و امور زندانیان موضوع دیگری است که دائماً می‌بایست در دستور کار قضات دادسرا و محاکم قرار گیرد و از صدور قرارهای بازداشت موقت تا جایی که امکان دارد خودداری شود

موسوی ادامه داد: با حبس کردن فرد، خانواده وی مشقات زیادی را باید تحمل کنند و به همین خاطر همکاران محاکم نیز دقت داشته باشند در صورت امکان از مجازات جایگزین حبس بیشتر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تمامی نهادهای قانونی ارفاقی همانند اعطای پابندهای الکترونیکی، در صورت وجود شرایط در مورد زندانیان بکار گرفته شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: برخورد قاطع و محکم دستگاه قضایی با کسانی است که امنیت و آرامش مردم را هدف قرار داده‌اند و سارقان، زورگیرها و اراذل و اوباش از برخورد قاطع عدلیه به هیچ‌وجه در امان نخواهند بود.

موسوی افزود: دادگستری استان مرکزی همواره از آمران به معروف و ناهیان از منکر به طور حتم حمایت خواهد کرد و در راه کمک به بهتر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی مملکت با مبارزه قاطعانه با مفسدین اقتصادی همانند محتکرین و دلال‌ها و…  با دولت سیزدهم همکاری شایسته‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به گلایه‌مندی محاکم از نحوه‌ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها، اظهار داشت: توجه به علل نقض در دادسراها و آسیب‌شناسی این موضوع حتماً توسط دادستان‌ها پیگیری شود و نیز دلایل نقص در تحقیقات و پرونده‌ها و ارائه راهکارها به‌منظور تسریع در رفع نواقص مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی از روسا و دادستان‌ها خواست در خصوص تعیین تکلیف اموال توقیفی در پارکینگ‌ها و انبارها با فوریت اقدام کنند و نیز با نظارت مستمر و کامل خود بر فعالیت ضابطین و اهمال احتمالی مدیران ادارات و نهادها و ترک فعل‌هایی که منجر به نارضایتی شهروندان می‌شود، شأن نظارتی خود را تقویت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول