اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

زنان در نگاه رهبر انقلاب جایگاهی محوری دارند/ نقش زنان در اندیشه سردار سلیمانی

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: جریان تکفیری زن را موجودی ضعیف و بدون ارزش‌های متعالی تلقی می کند و سردار سلیمانی با جنگ علیه جریان تکفیری به مقابله با این تفکر و جریان پرداخت.

زنان در نگاه رهبر انقلاب جایگاهی محوری دارند/ نقش زنان در اندیشه سردار سلیمانی

سارا عوادزاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده مدیریت در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش زنان در اندیشه رهبر انقلاب و سردار سلیمانی گفت: زنان به عنوان بخش اعظمی از پیکره جوامع انسانی در جوامع و اعصار مختلف بوده‌اند، قبل از ظهور اسلام در دوره جاهلیت، زنان از حقوق کمی برخوردار بودند و نقش و جایگاهی در اجتماع برای آنان تعریف نمی شد.

وی ادامه داد: با ظهور اسلام و سخنانی که پیامبراکرم (ص) درباره زنان داشتند این قشر به عنوان افرادی ارزشمند و دارای نقش‌های اساسی در جامعه بار دیگر هویتشان بازتعریف شد.

عوادزاده تاکید کرد: بر همین اساس پس از انقلاب اسلامی، زنان موفق در عرصه جامعه ظهور کردند که توانمندی خود را در خدمت تعالی کشور به کار گرفتند و از نگاه ابزاری که به آنان در قبل از پیروزی انقلاب می‌شد فاصله گرفتند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: زنان در پیروزی انقلاب نقش مهمی ایفا کردند و امام خمینی در سخنان خود از زن با عناوینی همچون مظهر تحقق آمال بشر، عضو موثر جامعه و انسان‌ساز یاد می‌کند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: در کتاب جایگاه زن در اندیشه امام خمینی درباره تفسیر زن به عنوان مبدا سعادت‌ها اینگونه آمده است: « زن انسان است، آن هم یک انسان بزرگ. زن ، مربی جامعه است، از دامن زن انسان‌ها پیدا می شوند و مرحله اول مرد و زن صحیح ، از دامن زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است، زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می کند، مبدا همه سعادت‌ها از دامن زن بلند میشود و زن مبدا همه سعادت‌ها باید باشد.»

وی افزود: سیمای زن در نگاه رهبری جایگاهی محوری و راهبردی است و ایشان در سخنرانی‌های خود بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند از جمله آنکه فرمودند: «در عرصه‌ فعّالیتهای اجتماعی و سیاسی و علمی و فعّالیتهای گوناگون زنِ مسلمان مثل مردِ مسلمان حق دارد آنچه را که اقتضای زمان است، آن خلأیی را که احساس می کند، آن وظیفه‌ای را که بر دوش خود حس می کند، انجام دهد.»

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشکده مدیریت اضافه کرد: همچنین توجه به نقش زنان و تاثیر آن‌ها در تربیت نسل‌های آینده همواره مورد تاکید رهبری در مجامع بوده است زیرا که این مادران و همسران شهدا، جانبازان، اسرا و ... بودند که با صبوری و پرورش الگوهای جاودان توانستند شهید همت‌ها ، باکری‌ها ، سلیمانی‌ها را به کشور تقدیم کنند.

وی ادامه داد: این روزها در سالگرد شهادت سردار عزیزمان بار دیگر دل‌هایمان در راستای ارزش‌های او به تب و تاب افتاده است. توجه به شخصیت زنان و دختران یکی از مواردی است که همواره در عمل سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ علیه دشمنان اسلام چشم می خورد، جریان تکفیری با نگاه ابزاری که به زنان دارد زن را موجودی ضعیف و بدون ارزش‌های متعالی تلقی می کند، سردار سلیمانی با جنگ علیه جریان تکفیری به مقابله با این تفکر و جریان پرداخت.

وی افزود: از طرف دیگر دیدار با مادران، همسران و دختران شهدا بینش سردار سلیمانی را  به زنان نمودار می کرد، رفتار پدرانه با فرزندان شهدا و ابراز محبت به دختران کوچکی که از نعمت پدر بی‌بهره بودند و قدردانی از صبوری همسران و مادران شهدا تنها قطره‌ای دریای از درک و تفکر سردار بزرگ دل‌هاست.

عوادزاده گفت: جایگاه زن یک جایگاه الهی است که اگر تاریخ را بنگریم نمونه‌های زنان والا مقام که پیرو سیره حضرت زینب (س) هستن درا بسیار مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول