اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق کلیات بودجه: کاهش فروش اوراق مالی از نقاط قوت بودجه 1401 است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی کاهش فروش اوراق مالی از 150 هزار میلیارد تومان به 88 هزار میلیارد تومان را از نقاط قوت لایحه بودجه 1401 عنوان کرد.

موافق کلیات بودجه: کاهش فروش اوراق  مالی از نقاط قوت بودجه 1401 است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه 1401 با اشاره به برخی نقاط قوت این لایحه اظهار داشت: حرکت به سمت کاهش استقراض از بانک مرکزی و کاهش فروش اوراق از جمله این نقاط قوت است که بر این اساس،‌میزان فروش اوراق از 150 هزار میلیارد تومان در سال جاری به 88 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 1401 کاهش یافته است.

وی افزود: 180 هزار میلیارد تومان نیز برای بازپرداخت اصل و سود اوراق پیش‌بینی شده که کمک می‌کند تا این منابع به چرخه تولید بازگردد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه افزایش بودجه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به 250 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد:‌ افزایش اختیار استان‌ها در هزینه‌کرد بودجه‌ها نیز از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده است.

یوسفی تصریح کرد:‌البته توجه به سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات و اصلاح قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده نیز از نقاط مبهمی است که باید در کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌نقطه قوت دیگر لایحه بودجه 1401 پیش‌بینی رشد اقتصادی 8 درصدی است که با اختصاص 150 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و با دغدغه‌های مردم برای تولید و اشتغال مرتبط است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان تأکید کرد: مشکلاتی مانند نوسان نرخ ارز و بخشنامه‌های خلق‌الساعه مانع تحقق رشد اقتصادی می‌شود که باید برای حل این موضوع تدبیر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول