اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

نظرسنجی جدید: فرهنگ آمریکا رو به افول است/تقلب به بایدن در پیروزی کمک کرد!

نظرسنجی ترافالگار نشان می‌دهد که رای دهندگان دموکرات، جمهوری‌خواه و مستقل معتقدند فرهنگ و جامعه آمریکا در حال فروپاشی است.

نظرسنجی جدید: فرهنگ آمریکا رو به افول است/تقلب به بایدن در پیروزی کمک کرد!

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر رأی دهندگان معتقدند جامعه و فرهنگ آمریکا رو به افول است.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر رأی دهندگان احتمالی ایالات متحده از جمله اکثریت بزرگی از دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها معتقدند جامعه و فرهنگ آمریکا در حال افول است.

نظرسنجی گروه ترافالگار نشان داد که ۷۶.۸ درصد از پاسخ دهندگان از همه گرایش‌های سیاسی گفته‌اند که «جامعه و فرهنگ آمریکا در حال انحطاط است»، در حالی که تنها ۹.۸ درصد گفته‌اند «وضعیت در حال پیشرفت» است. ۱۳.۴ درصد باقیمانده گفتند که مطمئن نیستند.

رابرت کاهالی، نظرسنجی، که گروه ترافالگار را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرد، گفت که رای‌دهندگان در هر دو طرف به دلایل مختلف از وضعیت کنونی مسائل مهم جنگ اجتماعی و فرهنگی ناراضی هستند.

آقای کاهالی گفت: انحطاط اجتماعی و فرهنگی کاملا مشهود است، و واضح این است که همه ناراضی هستند. مردم چپ فکر می‌کنند که آمریکا علی‌رغم عقب‌نشینی‌ها آنچنان که باید، «بیدار» نیست و برعکس، راست‌گرایان فکر می‌کنند که آمریکا خیلی «بیدار» است.»

همچنین بخش متوسطی از رای‌دهندگان وجود دارند که نظراتشان توسط کمدین‌هایی مانند جری سینفلد منعکس می‌شود و در پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا می‌‌توان میزان نارضایتی و ترس و تشکیک مردم را دید.

آقای کاهالی گفت: «ترکیبی از افراد در وسط وجود دارد، مانند بیل ماهر، که «برنامه بیدار شدن» را دوست دارند اما شاید فکر می‌کنند در مورد همه چیز کمی زیاده‌روی شده است.

رای دهندگان به ویژه از وضعیت تضادهای فرهنگی در مورد نژاد، جنسیت، نابرابری درآمد، دولت و محیط زیست ناراضی هستند.

او گفت: «مردم احساس می‌کنند به هر طرف که گرایش پیدا می‌کنند، یک موضوع مورد بحث روز بر آنها فشار می‌آورد و می‌ترسند همه چیز به سمتی برود که نمی‌خواهند.» به عنوان مثال، مردم عادی هوای تمیز و آب تمیز می‌خواهند، اما نمی‌خواهند ۴ دلار برای بنزین بپردازند.

نظرسنجی ترافالگار نشان می‌دهد که رای دهندگان دموکرات، جمهوری‌خواه و مستقل معتقدند فرهنگ و جامعه آمریکا در حال فروپاشی است، اگرچه سهم جمهوری‌خواهانی که چنین احساسی داشتند بسیار بیشتر از دو گروه دیگر است.

 

*سیاستمداران آمریکا باهم گفتگوی منطقی ندارند!

آقای کاهالی گفت که وضعیت تفرقه‌انگیز سیاست ملی باعث شده رای‌دهندگان هر دو حزب نقطه مشترکی در خود با طرف مقابل نبینند و همین نارضایتی را به شدت افزایش داده است.

او گفت: «سیاستمداران هر دو طرف به جایی رسیده‌اند که با یکدیگر گفت‌وگوهای منطقی ندارند و احساسات حرف اول را می‌زند. ما بر سر دوراهی قرار داریم و سیاست ما در حال حاضر آنقدر دوقطبی است که به نارضایتی بخش عظیمی از مردم منتهی شده است.»

این پیمایش منعکس کننده چندین نظرسنجی اخیر است که نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند که ایالات متحده به دلایل مختلف با مشکل جدی مواجه است.

نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد که رای‌دهندگان نگران هستند که در صورت ابراز عقاید سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی اشتباه، شغل خود را از دست خواهند داد

 

 

*آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته
نظرسنجی «NPR/Ipsos» که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی ایالات متحده «در بحران و در خطر شکست قرار دارد» و درصد بیشتری از جمهوری‌خواهان به این دلیل معتقدند که «تقلب در رأی‌گیری به جو بایدن در پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کرده است». این نظرسنجی در ۱۷ تا ۲۰ دسامبر انجام شده است.

براساس نظرسنجی «Economist/YouGov» که روز چهارشنبه منتشر شد، ۶۱ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد.

از صبح روز پنج‌شنبه، براساس نظرسنجی «Real Clear Politics» به طور متوسط ۶۳.۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به همه نظرسنجی‌های اخیر  ایالات متحده معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود.

نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد که رای‌دهندگان نگران هستند که در صورت ابراز عقاید سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی اشتباه، شغل خود را از دست خواهند داد. در ماه مارس گذشته، نظرسنجی هاروارد «CAPS-Harris» نشان داد که ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان احساس می‌کنند که «فرهنگ فزاینده حذف» وجود دارد که آزادی آنها را تهدید می‌کند.

نظرسنجی جدید ترافالگار نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از دموکرات ها، ۸۱.۸ درصد از رأی دهندگان مستقل و ۸۵.۹ درصد از جمهوری‌خواهان موافق هستند که فرهنگ و جامعه آمریکا رو به زوال است.

با انعکاس نمودار جمعیتی مشارکت رای دهندگان، ۳۹.۳ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی دموکرات، ۳۵.۶ درصد جمهوری خواه و ۲۵.۱ درصد مستقل معرفی شدند. حاشیه خطا مثبت و منفی ۲.۹۹٪ در سطح اطمینان ۹۵٪ بوده است.

این شرکت پرسشنامه‌های نظرسنجی خود را با استفاده از روشی ترکیبی از تماس گیرندگان زنده، پاسخ صوتی یکپارچه، پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و دو روش دیجیتال اختصاصی دیگر توزیع کرده است.

نظرسنجی از ۱۰۷۶ رای دهنده احتمالی انتخابات عمومی در ۱۷ تا ۲۱ دسامبر انجام شد. این نظرسنجی به نمایندگی از کنوانسیون غیرانتفاعی اقدام ایالت‌ها انجام شد که از بازگرداندن اختیارات فدرال به ایالت‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول