اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در مدیریت فضای مجازی نیازمند متولیانی فراتر از خانواده‌ها هستیم

عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان گفت: فضای مجازی نیازمند مدیریت است خصوصاً در بحث‌های تربیتی که باید این مدیریت هم از سمت والدین و هم مدیران صورت بگیرد.

در مدیریت فضای مجازی نیازمند متولیانی فراتر از خانواده‌ها هستیم

رضاعلی نوروزی، دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در اصفهان با تاکید بر اهمیت مدیریت صحیح فضای مجازی در بین خانواده‌ها اظهار داشت: این موضوع به ارزش‌های اخلاقی و دینی محدود نمی‌شود یعنی همه مطالب از راست تا دروغ در آن وجود دارد؛ بر همین اساس فضای مجازی نیازمند مدیریت است خصوصاً در بحث‌های تربیتی نیاز است که این مدیریت از سمت والدین صورت بگیرد تا فرزندان وارد هرفضایی نشوند.

در مدیریت فضای مجازی نیازمند متولیان فراتر از خانواده هستیم

وی با تأکید بر اینکه در کشورهای غربی که ارزش‌گذاری‌های متفاوتی با ما دارند، شاهدیم سایت‌ها شامل محدودیت سنی می‌باشد توضیح داد: اولین نکته در خصوص شبکه‌های مجازی این است که نیازمند مدیریت فراتر از خانواده‌ها هستیم یعنی دستگاه‌های متولی مشخص کنند بخش‌های مختلف این فضا در دسترس چه افرادی قرار بگیرد؛ این موضوع بر تأمین امنیت جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

نوروزی تأکید کرد: از طرفی اگر به هر دلیلی والدین دغدغه فرزندان خود را دارند نیاز است این فضا را مدیریت کنند تا برای جوانان و نوجوانان چالشی پیش نیاید.

عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان با اشاره به نقش رسانه‌ها تصریح کرد: این مورد به معنای تأثیر رسانه‌ها بر زندگی و سبک زندگی می‌باشد؛ برای مثال در برخی سریال‌های صدا و سیما تبرج تبلیغ می‌شود و زمانی که فرزندان شاهد این موارد هستند ناخودآگاه بر ذهن‌شان تأثیرگذار خواهد بود؛ در شرایط فعلی شاهدیم رسانه سهم گسترده‌ای در ذائقه، احساس نیاز و رضایت، سبک زندگی و... دارد و تربیت فرزند نیز جزئی از این موارد است.

نوروزی ادامه داد: با تغییر نگاه و توقعات‌مان به زندگی، در ملاحظات بین فرزندان و والدین نیز تغییراتی ایجاد می‌شود و این تغییرات امکان ایجاد چالش‌های جدید را خواهد داشت و در شرایط فعلی نیز شاهدیم که بخشی از این چالش‌ها ایجاد شده است.

رسانه‌ها قوی‌تر از آموزش و پرورش در خانه و مراکز آموزشی تأثیرگذار بوده‌اند

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها توانسته‌اند بسیاری از معادلات را به هم بریزد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها قوی‌تر از جریان رسمی آموزش و پرورش در خانه و مراکز آموزشی تأثیرگذار بوده‌اند؛ منظور از رسانه، تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌باشد و باید متأسف باشیم که نقشه راهی برای آن‌ها نداریم تا برای موارد مختلف خط قرمزهایی مطرح کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در رسانه‌ها برنامه‌های خوبی باشد تأثیر مثبت خواهد داشت اما به نظر می‌رسد بار خنثی و منفی آن بیش از بار مثبت است هرچند نیاز به تحلیل و بررسی‌های علمی دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول