اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رهایی 25 محکوم به قصاص از چوبه دار در کرمان

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کرمان گفت: یکی از بهترین عملکردهای شعب ویژه زندان، سازش در پرونده‌های قتل است که کارکنان این شعب موفق شدند با پادرمیانی و میانجی‌گری و تلاش وافر تعداد ۲۵ نفر از محکومان به قصاص را از چوبه دار رها سازند و فرصت زندگی مجدد به آنها ببخشند.

رهایی 25 محکوم به قصاص از چوبه دار در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی تقی‌زاده معاون قضائی رئیس کل دادگستری کرمان در خصوص وضعیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان کرمان در ۹ ماهه سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ هزار و ۴۰ فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان مختومه به سازش شده است که  این امر نشان دهنده رشد ۱۳ درصدی میزان مصالحه نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی به آمار پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان سراسر استان اشاره و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  تعداد ۲ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان استان به سازش منجر شده است که در نتیجه آن ۶۶۰ مددجو از زندان آزاد شده‌اند.   

این مقام قضایی ادامه داد: یکی از بهترین عملکردهای شعب ویژه زندان، سازش در پرونده‌های قتل است که کارکنان این شعب موفق شدند با پادرمیانی و میانجی‌گری و تلاش وافر تعداد ۲۵ نفر از محکومان به قصاص را از چوبه دار رها سازند و فرصت زندگی مجدد به آنها ببخشند.

تقی‌زاده افزود: تلاش و اهتمام جدی و مستمر همکاران در شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان و نیز تدابیر و رویکردهای مصوب و ابلاغی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در جهت افزایش میزان مصالحه از عوامل و اثرات سازنده و چشمگیر در تحقق این امر مهم بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تداوم و توسعه این امر مهم فارغ از عملکرد درخشان شوراهای استان است، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعان و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی است.

این مقام قضایی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۷ شعبه شورای حل اختلاف در سراسر استان فعال هستند که ۶ شعبه شورای حل اختلاف مربوط به شعب ویژه زندان در زندان‌های استان مستقر هستند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مرتبط با رسیدگی به امورات زندانیان مقوله شوراهای حل اختلاف است که زمینه بسیار خوبی برای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری در زندان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول