اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اسلامی: کاربرد وسیع فناوری هسته‌ای در رفع نیازهای مردم/ اطلس پرتودهی تهیه و ابلاغ شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی بر استفاده از فناوری پرتوی برای افزایش بهره‌وری در صنعت و کشاورزی تاکید کرد.

اسلامی: کاربرد وسیع فناوری هسته‌ای در رفع نیازهای مردم/ اطلس پرتودهی  تهیه و ابلاغ  شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در بازدید از مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در شهرستان بناب با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بست، اظهار کرد: صنعت هسته‌ای، حوزه بسیار وسیعی است که می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند و تاکنون از کاربردهای مفید و گسترده این صنعت غفلت شده است.

وی گفت: اطمینان بخشی بر کیفیت، دوام و قوام محصولات تولیدی یکی از اهداف فناوری پرتوی است و می‌توانستیم قوی‌تر از مقیاس موجود در کاربرد این فناوری عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اهتمام ویژه و تلاش گسترده سازمان انرژی اتمی و حرکت بر اساس یک برنامه مدون در حوزه فناوری‌های هسته‌ای و پرتوی،  ادامه داد: مطالعات جامعی برگرفته از اسناد انجام شده و اطلس پرتودهی را تهیه کرده و ابلاغ کرده‌ایم.

اسلامی همچنین از استاندار آذربایجان‌شرقی خواست تا موانع ارضی و اداری شهرک پرتودهی را مرتفع کرده و معماری نوینی برای این شهرک طراحی شود.

استفاده از فناوری پرتویی برای  افزایش  بهره‌وری در صنعت و کشاورزی

زین‌العابدین عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور، گفت: باید از ظرفیت این مجتمع برای افزایش بهره‌وری در بخش صنعت و کشاورزی استفاده  کنیم.

وی با اشاره به کاربردهای فناوری پرتوی در ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی،  افزود: توانمندی این مجتمع برای فعالان اقتصادی به اندازه کافی معرفی نشده و اگر کاربردهای این فناوری در صنعت و کشاورزی عملیاتی شود، درصد بهره‌وری ما به‌طور جهشی افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: فناوری پرتودهی را ارتقا می‌بخشیم و شهرک تازه تاسیس شده پرتودهی را توسعه داده و با همکاری و حمایت سازمان انرژی اتمی، موانع موجود را رفع خواهیم کرد.

به گزارش فارس، مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در حوزه پژوهش و به‌کارگیری فناوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف از جمله ساخت و توسعه سامانه‌های تخصصی، قطعات شتاب‌دهنده، صنایع هایتک، فناوری اتصال قطعات به یکدیگر، اصلاح پلیمری، تولید سطوح مقاوم، میکروبیولوژی و کشاورزی هسته‌ای، بیوتکنولوژی، ایجاد مصونیت در برابر آفت‌پذیری محصولات و بررسی تولید گرافیت از قیر طبیعی فعالیت دارد و موفق به طراحی و ساخت اولین سامانه پرتابل گاما بومی در کشور شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین امروز از واحد بسته‌بندی لپه در شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر که با فناوری پرتودهی اجرا می‌شود و عمر  نگهداری  محصولات را تا بیش از دو سال افزایش می‌دهد، بازدید کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول