اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پایان دی، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان در قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: تمامی اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی تا پایان دی ماه مهلت دارند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی فهرست دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آن‌ها به پرونده‌های موجود یا ایجاد پرونده جدید اقدام کنند.

پایان دی، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهار کرد: سازمان مالیاتی جهت تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده‌ها، اطلاعات متقن و واقعی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: چنانچه نظام مالیاتی به اطلاعات، ریزداده‌‌ها و جزئیات دقیق از میزان فروش فعالان اقتصادی دسترسی داشته باشد، شناسایی درآمد به شکل واقعی‌ و شفاف‌تری صورت می‌‌گیرد و به محاسبه دقیق‌تر مالیات می‌‌انجامد و درنهایت کمتر شاهد وقوع فرار مالیاتی و عدالت مالیاتی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: با اجرای قانون «پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» گام بسیار موثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد در این راستا اجرای قانون مذکور در دستور کار جدی سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: در اجرای ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و به منظور ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی، با همکاری بانک مرکزی اطلاعیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شده است که بر این اساس مؤدیان مالیاتی  حداکثر تا پایان دی ماه باید با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی my.tax.gov.ir لیست تمامی پذیرنده‌های خود را مشاهده و اصلاح کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه این آخرین مهلت مؤدی جهت تناظر پذیرنده‌های فعال قبلی با پرونده‌های مالیاتی وی خواهد بود گفت: کارتخوان‌های بانکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول