اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ایران بالاترین سرانه مصرف گاز در دنیا دارد/ استانداردسازی وسایل گرمایشی راه عبور از فصل سرد است

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: ما اکنون بیش از ظرفیت ذخایر انرژی خود، مصرف می‌کنیم و به‌ عنوان دومین کشور دارنده بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا، بالاترین سرانه مصرف را داریم.

ایران بالاترین سرانه مصرف گاز در دنیا دارد/ استانداردسازی وسایل گرمایشی راه عبور از فصل سرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی طالبی امروز در جمع دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: استانداردسازی وسایل گرمایشی و رعایت الگوی مصرف را دو راهکار عملی برای عبور از فصل سرد دانست اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم تمام فرهنگ‌سازی‌ها درزمینهٔ مصرف بهینه، به علت عدم رعایت مبحث ۱۹ در بسیاری از ساختمان‌ها و نیز استاندارد نبودن بیشتر وسایل و تجهیزات گازسوز، مصرف سرانه‌ گاز در کشور بیش از نُرم عادی است.

وی تصریح کرد: دمای رفاه، دمایی تعریف‌شده بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است که با رعایت آن، می‌توان مصرف بهینه را مدیریت و از تلفات گرما جلوگیری کرد.

طالبی ادامه داد: با دو نوع بحث رفتاری می‌توان اتلاف گرما را به حداقل رساند که اولین و مهم‌ترین بحث، به فرهنگ، آموزش و آموزه‌هایی برمی‌گردد که ما برای مصرف بهینه داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان افزود: مورد دوم، بحث سامانه‌های گرمایشی است اینکه از چه وسیله گرمایشی و با چه راندمانی استفاده می‌کنیم بسیار مهم است، اگر راندمان وسایل و تجهیزات گازسوز افزایش یابد، تأثیر آن در میزان مصرف گاز بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما اکنون بیش از ظرفیت ذخایر انرژی خود، مصرف می‌کنیم و به‌ عنوان دومین کشور دارنده بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا، بالاترین سرانه مصرف را داریم، اظهار داشت: این انرژی باید برای نسل‌های بعد هم بماند، تلاش کنیم تا از ما به‌ عنوان نسل اسراف یاد نشود.

طالبی در پایان، تصریح کرد: از هموطنان عزیز درخواست داریم که با رعایت یکسری موارد ساده مانند پوشیدن لباس گرم، کاهش دمای رفاه و تنظیم آن بین ۲۱- ۱۸ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی زمانی که در منزل نیستند و اقداماتی از این قبیل، در این صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن گاز سهیم باشند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول