اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل 7262 فقره پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی/ جریمه 389 میلیارد تومان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از تشکیل هفت هزار و 262 فقره پرونده تخلفاتی صنفی در استان خبر داد.

تشکیل 7262 فقره پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی/ جریمه 389 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف پایدار با اشاره به آمار ۹ ماهه امسال در بخش نظارت و بازرسی از انجام ۱۲۴ هزار و ۵۱۳ فقره بازرسی و تشکیل ۷۲۶۲ فقره پرونده تخلفاتی طی مدت یاد شده خبر داد.

وی با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرایندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، گفت: ارزش پرونده های تخلفاتی تشکیل شده ۳۸۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از این حیث رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی افزود: تا پایان آذرماه امسال بیشترین بازرسی ها در شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، کلیبر و میانه انجام شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، تصریح کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاههای نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد .

وی با تاکید بر استمرار گشت های مشترک نظارتی در سطح استان ، خاطر نشان کرد : با تمهیدات پیش بینی شده ، اداره کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه ها و اتاق اصناف، اداره کل میراث فرهنگی، استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره کل غله ، دخانیات، شرکت نفت و اداره اماکن در گشت های مشترک همکاری بسیار خوبی داشته اند.

یوسف پایدار، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان نظارت بر اقلام اساسی با برنامه محوری به صورت میدانی و رصد سیستمی و براساس اولویت های ابلاغی سازمان حمایت دنبال خواهد شد.

وی بر ضرورت جلوگیری از ایجاد حساسیت های کاذب در بازار تاکید کرد و افزود: دستگاههای نظارتی، امنیتی، سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در برهه های مختلف سال، در رصد بازار همراهی بسیار مطلوب و اثربخشی داشته‌اند.

معاون نظارت و بازرسی صمت استان، افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه سازمان صمت استان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری شکایات و گزارش های خود را منعکس کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول