اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطلوبیت استفاده از حمل ونقل عمومی کاهش پیدا کرده است/ بودجه ۱۴۰۱ امروز ارائه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه ۱۴۰۱ در مهلت قانونی تهیه شده و امروز به شورا ارائه می‌شود، امیدواریم در شورا با زمان‌بندی مناسب بتوانیم مراحل رسیدگی و تصویب بودجه را قبل از پایان سال به نتیجه برسانیم.

مطلوبیت استفاده از حمل  ونقل عمومی کاهش پیدا کرده است/ بودجه ۱۴۰۱ امروز ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت حضرت ام‌البنین(ع) و گرامی‌داشت مقام صبر، خلوص، مقاومت و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش قدردان این اسوه‌های صبر و مقاومت باشیم.

وی با اشاره به گلایه شهروندان نسبت به ترافیک شدید در شهر افزود: در معابر اصلی حتی اتوبان‌ها شاهد انسداد معابر هستیم، در مراکزی نیز که تمرکز فعالیت پزشکان وجود دارد از جمله خیابان شمس آبادی و آمادگاه و حوالی مرکز شهر ترافیک شدیدتر است، علیرغم اینکه شهرک سلامت توسط بخش خصوصی در شهر اصفهان احداث شد و عمدتاً درمانگاه‌ها، مراکز درمان تخصصی و آزمایشگاه‌ها در آن فعال شدند، اما مطب پزشکان همچنان در مرکز شهر مستقر است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: قرار بود شهرک سلامت در ۴ نقطه در اطراف شهر ساخته شود و به انتقال مراکز رجوع مردم کمک کند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است، هرچند در سال‌های اخیر پارکینگ‌هایی نیز در مرکز شهر و اطراف مراکز تجمع مطب پزشکان احداث شده اما در ساعات اوج ترافیک این پارکینگ‌ها نیز اشباع شده و قابل استفاده نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در بزرگراه‌ها نیز ترافیک در ساعاتی از صبح و عصر دیده می‌شود، نیاز است با توجه به مطالعات صورت‌گرفته در حوزه حمل و نقل با برنامه اقداماتی صورت گیرد که بر این شرایط فائق بیاییم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط کرونایی به تدریج رو به رفع محدودیت‌ها بوده و مدارس و دانشگاه‌ها به سمت باز شدن می‌رود، قطعاً ترددها بیشتر از گذشته خواهد شد.

نورصالحی با بیان اینکه روزی اتوبوسرانی اصفهان هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت و میانگین سن اتوبوس‌ها به حدود ۴ سال رسیده بود، گفت: امروز در شرایطی هستیم که طبق اعلام مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان حدود ۶۰۰ اتوبوس فعال داریم و در برخی ایستگاه‌ها سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌رسد که مطلوبیت استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داده و در مقابل استفاده از وسیله نقلیه شخصی را افزایش می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به طرح مصوب در مراجع قانونی و شورای شهر پیرامون رتبه‌بندی خیابان‌ها و هزینه‌بر بودن تردد در خیابان‌های مرکز شهر اشاره و ابراز امیدواری کرد که مطالعات آن در روزهای پایانی سال تکمیل شده و زمینه اجرای این طرح فراهم شود.

وی ادامه داد: از پلیس راهور می‌خواهیم همکاری لازم در این زمینه را با شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک داشته باشند تا شرایطی ایجاد شود که در مراکز تجمع و تردد زیاد، امکانات حمل و نقل عمومی به خصوص در خط یک مترو بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

نورصالحی در ادامه بیان کرد: فرهنگسازی و استفاده از ابزارهای فرهنگی که در اختیار شهرداری است در بهبود وضعیت ترافیک و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی مؤثر است که می‌تواند به مجموعه مدیریت شهری و مردم کمک کند که شرایط بهتری در زمان‌های اوج تردد در شهر وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روند تدوین بودجه ۱۴۰۱ گفت: این بودجه در مهلت قانونی تهیه شده و امروز به شورا ارائه می‌شود، امیدواریم در شورا نیز با زمان‌بندی مناسب بتوانیم مراحل رسیدگی و تصویب بودجه را قبل از پایان سال به نتیجه برسانیم و شهرداری قبل از شروع سال تکلیف خود پیرامون بودجه مصوب را بداند.

وی در ادامه عنوان کرد: شورا تأکیداتی درباره بودجه ۱۴۰۱ دارد که شامل تقویت رویکرد فرهنگی در اداره امور شهر، تقویت اعتماد عمومی و توسعه عدالت شهری، توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری و افزایش شفافیت، بهبود فرآیندها و کاهش فرایندهای مزاحم و اضافه، توجه به مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده و تاریخی، توجه به محله‌محوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به رونق گردشگری و استقرار کسب و کارهای دانش‌بنیان در اصفهان و ایجاد زمینه مشارکت بیش از پیش سرمایه‌گذاران در تکمیل زیرساخت‌های شهری است.

نورصالحی ضمن ابراز امیدواری از توجه به این تأکیدات در تدوین بودجه، مطرح کرد: شورا نیز در بررسی و تصویب بودجه به این نکات توجه خواهد کرد تا با هم‌افزایی بودجه‌ مناسبی تصویب شود که اهداف و آرمان‌های شورا و شهرداری را در دوره جدید به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول