اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه‌های فلسطینی برای مذاکره در الجزائر جمع شدند

جنبش فتح از ورود گروههای فلسطینی به الجزائر برای بحث در خصوص پرونده آشتی ملی خبر داد.

گروه‌های فلسطینی برای مذاکره در الجزائر جمع شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «منیر الجاغوب» رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش فتح امروز (یکشنبه) از ورود نمایندگان شش گروه فلسطینی به الجزائر برای مذاکره با یکدیگر خبر داد.

به نوشته سما نیوز، او گفت که هیأت فتح به ریاست «عزام الاحمد» و با حضور «دلال سلامه» و «محمد المدنی» از اعضای کمیته مرکزی به الجزائر رفته‌اند. در این گفت‌وگوها «فایز ابوعطیه» سفیر فلسطین در الجزائر نیز حضور دارد.

جنبش فتح، جنبش حماس، جهاد اسلامی فلسطین، جبهه مردمی، جبهه دموکراتیک و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل گروههایی هستند که قرار است در راستای حل اختلافات میان خود به گفت‌و‌گو بنشینند.

ایده برگزاری این گفت‌و‌گوها در جریان دیدار میان «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر با «محمود عباس» در تاریخ ششم دسامبر سال گذشته مطرح و در خصوص آن توافق شد. چند روز پس از سفر محمود عباس، یک هیأت حماس نیز به ریاست «سامی ابو زهری» به الجزائر رفت و با مقامات این کشور به گفت و‌گو نشست. اسماعیل هنیه پیش از این گفته بود که حماس هیچ پیش شرطی برای برگزاری این گفت‌و‌گوها ندارد.

محافل الجزائری امید دارند که با نشست گروههای فلسطینی رو در روی یکدیگر، گام بزرگی در راستای حل اختلافات و رسیدن به راه‌حل‌های قابل اجرا، برداشته شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول