اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پاییز امسال بیش از ٢۴ هزار هکتار محصولات سبزی و صیفی در سیستان وبلوچستان کشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در سال زراعی جاری و از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ٢۴ هزار و ٢٨٠ هکتار از زمین های کشاورزی به زیر کشت محصولات سبزی و صیفی رفته است که ١٠ درصد بیشتر از برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی است.

پاییز امسال بیش از ٢۴ هزار هکتار محصولات سبزی و صیفی در سیستان وبلوچستان کشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امان طوقی امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: در سال زراعی جاری و از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ٢۴ هزار و ٢٨٠ هکتار از زمین های کشاورزی به زیر کشت محصولات سبزی و صیفی رفته است که ١٠ درصد بیشتر از برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: هندوانه،  طالبی،  ملون، خربزه، گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب زمینی بشترین سطح را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: سیر،  هویج،  خیار،  سبزیجات برگی، چغندرلبویی، زردک و شلغم از دیگر محصولات سبزی و صیفی کشت شده در مزارع سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: عمده سبزی و صیفی تولیدی استان به عنوان محصولات خارج از فصل در فصول پاییز،  زمستان و حتی در بهار سال بعد به بازار سطح کشور عرضه و نقش مهمی نیز در تنظیم بازار کشور ایفا می‌نماید.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول