اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و در اراضی اوقافی مسکن می‌سازند!/ لزوم اصلاح طرح جامع شهر اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک باتاکید بر لزوم اصلاح طرح جامع شهر اراک گفت: جای تعجب است که چرا مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و با تغییر کاربری اراضی اوقافی از مزروعی به مسکونی اقدام به احداث 8100 واحد طرح مسکن ملی کرده‌اند!

مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و در اراضی اوقافی مسکن می‌سازند!/ لزوم اصلاح طرح جامع شهر اراک

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به نارضایتی‌های مردمی از اجرای طرح ملی مسکن در اراضی اوقافی  و اظهارات مسوولان مربوطه مبنی بر نبود اراضی ملی در شهر اظهار کرد: اگر طرح جامع فعلی شهر اراک ظرف یک ساله آینده اصلاح نشود، قطعا با آسیب‌های بسیاری همراه خواهد بود که یکی از این آسیب‌ها تامین زمین برای ساخت مسکن است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های طرح جامع فعلی، رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی، ایجاد مناطق محروم و کم توجهی به مناطق حاشیه‌ای است، تصریح کرد: طرح جامع شهر اراک 16 سال گذشته تهیه شده و بسیاری از نیازهای امروز شهر در آن نادیده گرفته و مغفول مانده، که لازم است اصلاحات لازم در آن صورت گیرد، چرا که در غیراین صورت چالش‌های بسیاری را در آینده به همراه خواهد داشت که این چالش‌ها در حوزه  آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ظهور و بروز خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در انتخاب زمین اوقافی برای ساخت مسکن ملی در شهر اراک جای سوال است که چرا مسکن و شهرسازی از 110 هکتار زمین دولتی که حدفاصل فرودگاه و روستای شهرجرد در اختیار دارد، استفاده نکرده و این زمین‌های دولتی را رها و اقدام به ساخت و ساز در اراضی اوقافی کرده است.

میرنظامی افزود: ساخت مسکن ملی در اراضی اوقافی که خرید و فروش آن از نظر علما و بزرگان با محدودیت‌هایی نیز مواجه است، هزینه‌ای اضافی بر مردم تحمیل می‌کند و مردم باید هرچند وقت یک بار مبلغی را به عنوان پذیره به اوقاف پرداخت کنند، این در حالی است که اکثر متقاضیان طرح ملی مسکن از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارند که توان پرداخت هزینه اضافه‌ای را هم داشته باشند.

وی بیان کرد: جای تعجب است که چرا مسوولان نقاط خوب شهر را رها کرده و با تغییر کاربری اراضی اوقافی از مزروعی به مسکونی دست به چنین اقدامی زدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: برای حل مشکل کمبود زمین در اراضی دولتی اراک باید نسبت به اصلاح طرح جامع و طرح تفصیلی شهر اراک اقدام فوری صورت گیرد.

به گزارش فارس احداث پروژه 8100 واحدی طرح مسکن ملی در اراضی اوقافی اراک، با نارضایتی متقاضیان این واحدها همراه شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول