اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سمنان و کتابخانه‌های عمومی

به منظور گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه سمنان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان امضا و مبادله شد.

انقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سمنان و کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، سیف‌الله سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در این نشست اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به امضای مسعود نصیری زرندی، رئیس دانشگاه سمنان و محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان رسید و در شورای دانشگاه سمنان بین طرفین مبادله شد.

وی  افزود: همکاری مشترک به منظور اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی ، فناوری اطلاعات و نظام‌های اطلاع‌رسانی برای ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و خواندن از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان، همچنین برگزاری نشست‌هایی با محوریت معرفی، نقد و رونمایی از کتاب، مشارکت 2 جانبه در استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و همکاری در زمینه برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها را از جمله تعهدات  مشترک طرفین در این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

به گفته سعدالدین معرفی جشنواره‌ها و همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مرتبط با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، ارائه مشاوره اطلاعاتی، همکاری در قالب اجرای طرح‌های پژوهشی در زمینه آسیب‌شناسی مسائل کتابخانه‌های عمومی استان و سوق دادن دانشجویان استان به استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در راستای دانش‌افزایی از جمله تعهدات دانشگاه سمنان بر اساس این تفاهم‌نامه است.

وی به تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بر اساس این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: خرید از انتشارات دانشگاه شامل کتاب، مجلات بر اساس نیاز اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اعلام نیاز علمی سالانه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نهاد به دانشگاه، همکاری در اجرای واحدهای کار آموزشی دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه در کتابخانه‌های عمومی و ایجاد امکان استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی کتابخانه‌ها و اطلاع‌رسانی تخفیف عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان به مناسبت‌های مختلف از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این تفاهم‌نامه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه تا آذر سال ۱۴۰۳ قابل اجراست و در صورت موافقت طرفین قابل تمدید است.

مسعود نصیری زرندی، رئیس دانشگاه سمنان نیز در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به امکانات موجود دو طرف، انعقاد این تفاهم‌نامه فرصت خوبی برای بهره‌مندی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه از این ظرفیت‌هاست.

وی با اشاره به فضای فیزیکی و وجود کتابخانه بسیار مناسب در این دانشگاه گفت: با بهره‌برداری از آمفی تئاتر جوار این کتابخانه، این مجموعه تبدیل به ظرفیت بسیار منحصر به فردی در استان می‌شود.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز انعقاد این تفاهم‌نامه را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی دو طرف عنوان کرد و گفت: کتابخانه‌ها به عنوان بزرگراهی برای رشد فرهنگی هستند و نقش انکارناپذیری در پرورش استعدادها، رشد و گسترش ارزش‌های اخلاقی، حمایت از رشد فکری و آموزشی عامه مردم و آشنایی آن‌ها با فرهنگ شفاهی و مکتوب دارند.

 انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول