اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همایش اقتصادی «چین-آسیای مرکزی» به صورت مجازی برگزار شد

همایش اقتصادی «چین – آسیای مرکزی» به صورت مجازی و با مشارکت مقامات کشورهای شرکت کننده برگزار شد.

همایش اقتصادی «چین-آسیای مرکزی» به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش اقتصادی چین و آسیای مرکزی به صورت مجازی و با مشارکت مقامات کشورهای شرکت کننده برپا شد.

در این همایش که در جریان آن توسعه روابط تجاری و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت به نمایندگی از تاجیکستان «ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصادی و تجارت این کشور شرکت و سخنرانی کرد.

وی در سخنانی  خاطرنشان کرد که همکاری اقتصادی کشورهای آسیای مرکزی و چین به صورت پویا در حال توسعه و به سطح بالای رسیده است.

ذوقی زاده تاکید کرد: چین به یکی از شرکای اصلی تجاری و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران برای بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی، از جمله تاجیکستان، تبدیل شده است.

در این راستا خاطرنشان شد که در سال 2021، گردش تجارت خارجی با چین نسبت به سال 2020 میلادی 78 درصد افزایش یافته و سهم تجارت با چین در سال گذشته به 3.2 درصد رسید.

بنابر سخنان وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان در سال گذشته میلادی چین در ساختار تجارت خارجی این کشور در جایگاه چهارم قرار داشت.

در پایان این همایش نمایندگان کشورهای شرکت کننده با اشاره به دستاوردهای خوب منطقه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، آمادگی خود را برای افزایش آن اعلام کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول