اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شهرداری برای بهبود معیشت آتش نشانان لایحه ارائه کند

عضو شورای شهر با اشاره به شراط سخت معیشتی آتش نشانان خواستار تنظیم یک لایحه و پیگیری آن از طریق مجلس یا شورای عالی استان ها شد.

شهرداری برای بهبود معیشت آتش نشانان لایحه ارائه کند

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بعد از 5 سال علیرغم مشخص بودن عوامل حادثه پلاسکو همچنان بسیاری از موارد نا ایمنی در شهر تهران که می تواند منجر به حادثه پلاسکو شود، باقی مانده است، گفت: چرا با وجود مایه عبرتی به این تلخی هنوز همتی بلند برای ضعف این حادثه مشاهده نمی شود در فاصله بین پلاسکو سینا اطهر شمیران تنها به تهیه گزارش و صحبت بسنده شده و عملا وضعیت ایمنی با پیش از آتش سوزی و ویرانی پلاسکو تفاوت معناداری وجود ندارد.

وی ادامه داد: در تهران نظایر اتفاقاتی شبیه پلاسکو کم نیستند و براساس آسیب شناسی انجام شده نسبت به رفع خلاء قانونی، تدوین ضوابط و شفاف کردن وظایف و ارتقای ایمنی اماکن اقدام می کردن.

بابایی با توجه به ضعف قوانین، به شهرداری پیشنهاد داد که لایحه ای را در این حوزه ارائه دهند تا از طریق مجلس یا شورای عالی استان ها نسبت به ارائه قانونی اقدام کنیم.

وی با  تقدیر و تکریم مقام آتش نشانان به نکاتی اشاره کرد و گفت: آتش نشانی یکی از مشاغل صعب و سخت و مهم است که ردی از عشق و ایثار را به دنبال دارد و همواره نگاه مدیران ومسئولان را در جهت رشد و تامین نیازها و رفع دغدغه های معیشتی را به دنبال داشته باشد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه این سازمان به لحاظ حساسیت این حرفه از جمله سازمان‌هایی است که باید در کلیه فرآیند سازمانی از جذب نیرو و تجهیزات قادر به تامین نیازهای خود براساس نیازهای ملی و جهانی  باشد، گفت: دغدغه‌های معیشتی، حقوق و مزایای کارکنان یکی از اولویت‌های کمیته ایمنی شورا است.

وی با بیان اینکه با شغلی با چنین حجمی از فشارهای روحی و روانی و قرار گرفتن در مقابل حریق  و آورا حقوق دریافتی کارکنان که عمدتا در مشاغل عملیاتی فعالیت می کنند جوابگو هزینه های معیشتی نبیست، تا به سوی حاشیه نشینی سوق پیدا کنند. گفت: نیروهای عملیات سازمان آتش نشانی باید در داخل شهرها ساکن باشند به همین دلیل از شهردار تهران خواستار بهبود  وضعیت معیشت و رفع مشکل معیشتی اسن قشر هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول