اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وجود بیش از ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان

معاون حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه تاکنون ۳۶۶ گونه جانوری و ۱۷۵۰ گونه گیاهی که بیش از ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را شامل می شوند ، شناسایی و ثبت شده است، گفت: در استان ۱۵ منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت و شکار ممنوع وجود دارد.

وجود بیش از ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان

نبی الله قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه به دلیل سردی و بارش برف در سطح استان و یخبندان اکثر مناطق کوهستانی، حیات وحش از ارتفاعات بالادست به دامنه کوه ها پناه می‌آورند و برای پیدا کردن غذا راهی حاشیه جاده‌ها باغات و اراضی کشاورزی یا حاشیه روستاها و شهرها می‌شوند، عنوان کرد: برودت هوا و بارش برف در مناطق کوهستانی استان باعث می‌شود دسترسی حیات وحش به ویژه پرندگان و پستانداران به منابع غذایی کاهش پیدا کند به همین دلیل از روی اجبار برای تامین غذا از ارتفاعات بالا به پایین دست می‌آیند.

وی تاکید کرد:  از همه مردم و دوستداران طبیعت و حیات وحش درخواست داریم به گونه‌‌های جانوری که برای حیات خود به پایین‌دست پناه آورده‌اند آسیب نرسانیم و محیط بانان را در جهت حفاظت  و حراست با مشارکت خود یاری کنند.

معاون حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکار و صید حیات وحش مراتب را به پاسگاه‌های محیط بانی ، ادارات محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان و یا شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

قائد رحمتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تاکنون ۳۶۶ گونه جانوری و ۱۷۵۰ گونه گیاهی که بیش از ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را شامل می شوند ، شناسایی و ثبت شده است، گفت: در استان ۱۵ منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت و شکار ممنوع وجود دارد که توسط محیط بانان پر تلاش به صورت شبانه روز مورد حفاظت و حراست قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول