اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

باید خیران و اوقاف را به سمت کتاب فرا خواند/ نجف‌آباد شهر خلاقِ کتاب‌خوان شد

امام جمعه نجف‌آباد گفت: باید خیران و اوقاف را به سمت کتاب فرا خواند چون نجف‌آباد خیران فرهنگی بسیاری دارد، این شهر در زمان انقلاب نیز مهد کتاب‌خوانی بود.

باید خیران و اوقاف را به سمت کتاب فرا خواند/ نجف‌آباد شهر خلاقِ کتاب‌خوان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد پیش از ظهر امروز در آیین معرفی نجف‌آباد به عنوان شهر خلاقِ کتاب‌خوان جایگاه کتاب و رسالت آن را در همه ادیان به ویژه در مکتب اهل بیت خاص دانست و اظهار کرد: این دیار شاهد انسان‌های بزرگی بوده است که به امر کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت می‌دادند، مساجد و روحانیت نیز ارادت ویژه‌ای به کتاب دارند. 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم این برگزیدگی باعث ارتقای شهرستان شود و بتوان گام‌های بیشتری در ترویج کتاب‌خوانی برداشت، امیدواریم با این طرح کتاب‌خانه‌های نیمه فعال، فعالتر شوند. 

حسناتی افزود: باید خیران و اوقاف را به سمت کتاب فرا خواند چون نجف‌آباد خیران فرهنگی بسیاری دارد، این شهر در زمان انقلاب نیز مهد کتاب‌خوانی بود.

امام جمعه نجف‌آباد ادامه داد: ما اگر به شهدا می‌بالیم باید ببینیم که جوانان ما چقدر در آن راه هستند و راه خوبان گذشته را چگونه ادامه می‌دهند.

انقلاب ایران سازه قدرت‌های مطرح جهان را به چالش کشیده است

حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، نیز در این مراسم اذعان کرد: حساسیت‌زدایی بخشی از جنگ نرم دشمن است، ما باید غیرت دینی را حفظ و گام‌های خود را برای آینده مشخص کنیم تا بتوانیم با تمام قدرت به سمت آن برویم.

وی گفت: انقلاب از ابتدای تولد خود سازه قدرت‌های مطرح جهان را به چالش کشیده زیرا سازه خود انقلاب اهل بیت و عترت(ع) است، امروز شهر آبرومند نجف‌آباد با کتاب‌خوانی به دنبال آبروی عترت و قرآن است.

عبدالرسول امامی شهردار نجف‌آباد نیز در ادامه عنوان کرد: نجف‌آباد شهر علم، ایمان و ایثار و در حوزه شهادت زبانزد است، اگر ایمان و ایثاری هست به خاطر بودن علم در این شهر است زیرا علمای بزرگی در این شهر بوده‌اند که این جریان از سبقه آنان شروع شده است.

وی اضافه کرد: فرهنگ مطالعه در شهر باید نهادینه شود چون شرایط امروز را مدیون پیشینیان هستیم، باید دست به دست همدیگر دهیم و سهم خود را در این زمینه انجام و ارتقا دهیم.

موسی مباشری فرماندار ویژه نجف‌آباد نیز در ادامه ابراز داشت: کتاب مظلوم واقع شده است و در قفسه‌ها خاک می‌خورد اما در نجف‌آباد به طور خاص به کتاب نگاه می‌شود، همین که امروز شهردار شهر دغدغه‌اش کتاب‌خوانی است را به فال نیک می‌گیریم و قابل توجه است. 

مباشری تصریح کرد: قطعاً موضوع فرهنگ بسیار مهم است زیرا باعث توسعه جامعه می شود، از این رو آموزش و پرورش باید از زمان ورود دانش‌آموز فرهنگ کتاب‌خوانی را در او نهادینه کند.

وی در پایان گفت: کتاب خریدن و تلاش در جهت کتاب‌خوانی هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای در جهت ارتقای فرهنگ جامعه است.

به گزارش فارس، نجف‌آباد در پنجم آبان ۱۴۰۰ با ارتباط زنده اینترنتی از محل یادمان شهدای این شهر با دفتر یونسکو در تهران از طرح پایتختی کتاب نجف‌آباد دفاع کرد و در رقابتی نزدیک با شهر سنندج اگرچه عنوان پایتختی کتاب کشور را به دست نیاورد اما حائز عنوان شهر خلاق ترویج کتاب‌خوانی کشور شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول