اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتورهای آمریکایی به‌دنبال افزایش حمایت‌های نظامی از اوکراین

تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی گفتند که به همراه همکاران دموکرات خود در حال کار روی طرحی هستند تا کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش دهند.

سناتورهای آمریکایی به‌دنبال افزایش حمایت‌های نظامی از اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌ها بین روسیه و ناتو بر سر مناطق شرق اوکراین، قانونگذاران آمریکایی نیز با تصمیم فروش سلاح به کی‌یف در آتش این اختلافات می‌دمند.

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی روز چهارشنبه گفتند که با دموکرات‌ها در حال کار بر روی قانونی برای کمک به اوکراین هستند، این در حالی است که طرح قبلی آنها هفته گذشته به تصویب نرسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طرحی که به هدایت سناتور جمهوری‌خواه «تد کروز» برای تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» طراحی شده بود، هفته گذشته اکثریت مورد نیاز برای تصویب در سنا (۵۰-۵۰) را به دست نیاورد.

منتقدان می‌گویند تحریم‌های خودسرانه روی خط لوله خطر ایجاد شکاف بین آمریکا و متحدانش، به‌ویژه آلمان را به همراه دارد و به طور بالقوه به یک جبهه متحد علیه روسیه آسیب می‌زند.

روز قبل نیز، سناتور دموکرات «رابرت منندز» طرحی را پیشنهاد کرد که در صورت حمله مجدد روسیه به اوکراین، تحریم هایی را علیه این خط لوله، علیه مقامات ارشد روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور این کشور و موسسات بانکی اعمال می‌کند. (جزئیات بیشتر)

سناتور «کوین کرامر» شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «تصویب چیزی [علیه روسیه] بهتر از تصویب نکردن است». کرامر که اوایل این هفته در سفری به همراه سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه به اوکراین رفته بود، گفت که این لایحه باید دسترسی روسیه به سیستم پرداخت الکترونیک جهانی سوئیفت را قطع کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد پنجشنبه با تهدید مسکو به پرداختن بهای سنگین در صورت حمله به اوکراین، گفت اما فکر نمی‌کند رئیس‌جمهور روسیه به‌دنبال جنگی تمام عیار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول