اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

علیرضا دبیر: مربی پروری اساس بازیکن‌سازی در کشتی قهرمانی است

رییس فدراسیون کشتی کشور گفت: مربی پروری، پایه و اساس بازیکن سازی در حوزه قهرمانی و حرفه‌ای این رشته است که موجب بالا رفتن سطح فنی و کیفی این رشته پرطرفدار و با سابقه در سطوح ملی و جهانی می شود.

علیرضا دبیر: مربی پروری اساس بازیکن‌سازی در کشتی قهرمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا دبیر روز پنجشنبه ۳۰ دی در دیدار با رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی و روسای هیات‌های شهرستانی این استان اظهار داشت: در مرحله نخست مربیان کشتی باید خود کار بلد باشند تا بتوانند کار بازیکن‌سازی و قهرمان‌پروری را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه باید ریشه مشکلات را در خودمان جستجو کنیم نه دیگران، گفت: تا زمانی که مربیان ما خود را در مسیر دانش‌افزایی و به‌روزرسانی اطلاعات فنی و تاکتیکی قرار ندادند وضعیت کشتی هیچ تغییری نخواهد کرد.

علیرضا دبیر، موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان‌غربی از نظر ارتفاع از سطح دریا و آب و هوا بسیار مناسب برای پرورش استعدادهای ناب در رشته کشتی عنوان کرد و گفت: مگر می‌شود شهری که والیبال دارد کشتی نداشته باشد.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی سال گذشته  اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان را به ارومیه واگذار کرد تا با ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و کشتی‌گیران استان آذربایجان‌غربی یک تکان اساسی به این استان وارد کند.

وی ادامه داد: توجه به دانش افزایی مربیان پایه در رده نونهالان و نوجوانان بسیار مهم است تا یک ورزشکار را از همان سنین پایین هم از لحاظ فنی و هم اخلاقی برای رسیدن به اوج پهلوانی و قهرمانی آماده کنیم و لازمه این امر کار این است که مربیان در حوزه آموزش و به روزرسانی اطلاعاتی  پیگیر و تلاشگر باشد.

دبیر افزود: در تلاش هستیم تا امسال میزبانی مسابقات کشتی نونهالان قهرمانی کشور را به شهر ارومیه و استان آذربایجان‌غربی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: از روسای هیات‌های شهرستانی می‌خواهم که مربیان غیرفعال را از رده خارج کرده و مربیان فعال، با انگیزه و کاربلد را  روی کار بیاورند و حتی اگر لازم باشد باید از استان‌های دیگر مربی مجرب بیاورند.

وی انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان را لازمه تسریع در حوزه استعدادیابی دانست و گفت: فدراسیون کشتی با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه دارد و این امر به نفع کشتی قهرمانی است.

دبیر گفت: شاخص‌هایی همچون مربی باسواد، رییس هیات مدیر ومدبر، راه اندازی لیگ نونهالان و نوجوانان استان، آموزش مربیان و توجه به مسائل اخلاقی ورزشکاران می‌تواند مسیر قهرمان پروری را کوتاه‌تر و هموارتر سازد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی کشور روز پنجشنبه برای دیدار با رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی و روسای هیات‌های شهرستانی این استان و رسیدگی به مسائل و مشکلات  آنها به شهر ارومیه سفر کرده است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول