اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پیمانکار پروژه مسکن ملی ساوه جدول زمان بندی واریز را اعلام کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: پیمانکار پروژه مسکن ملی برای شفاف سازی باید جدول زمان بندی واریز و تکمیل واحدها و همچنین صورت وضعیت هزینه کرد را اعلام کند.

پیمانکار پروژه مسکن ملی ساوه جدول زمان بندی واریز را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی  صبح امروز در نشست با متقاضیان مسکن ملی در ساوه با بیان اینکه دولت قبل اقدامی برای خانه‌دار شدن مردم نکرده بود، گفت: در طرح مسکن ملی خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده سهمیه ساوه از 400 واحد به حدود 2 هزار واحد رسید تا بخشی از نیاز شهرستان به مسکن تامین شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بعنوان کارگذار سودی بابت ساخت خانه‌ها نمی‌گیرد، افزود: مسئولان وزارتخانه قبلا هم اعلام کرده بودند که میزان آورده متقاضیان در حدود 150 تا 200 میلیون تومان است و مابقی هزینه ساخت از محل وام تامین خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: معاون وزیر صراحتا اعلام کرده است که آورده متقاضی بیشتر از این اعداد نخواهد بود و برای جبران تورم نیز رقم وام از 150 به 300 میلیون در شهرستان افزایش پیدا کرده است.

سبزی با تاکید بر گفته معاون وزیر مبنی بر تامین مازاد هزینه کرد ساخت و ساز این واحدها از محل صندوق ملی مسکن بیان کرد: آنطور که پیمانکار پروژه‌ها در ساوه عنوان کرده است بخشی از این واحدها در صورت تامین آورده توسط مردم و تزریق وام تا تابستان قابل بهره برداری خواهد بود. 

وی گفت: این طرح ملی است و برخی مشکلات در آن مشهود است اما اینطور نیست که اگر کسی نتواند بخشی از پول را واریز کند تهدید به حذف شود ضمن اینکه پیمانکار برای شفاف سازی باید جدول زمان بندی واریز و تکمیل واحدها و همچنین صورت وضعیت هزینه کرد را اعلام کند.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حق متقاضیان است که بدانند پولشان چطور هزینه می‌شود، اضافه کرد: به غیر از شهرک علوی که بدلیل مشکلات پیمانکاری کمی دچار عقب ماندگی در ساخت و ساز شد سایر پروژه‌ها سرعت خوبی دارند و با ادامه فعالیت و تزریق نقدینگی بخشی از واحدها تا تابستان تحویل مردم خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه مردم توان واریز ارقام بالا بعنوان آورده را ندارند، گفت: پیمانکاران مسکن ملی در ساوه هنوز از تسهیلات این طرح استفاده نکرده‌اند و  از محل توان مالی خودشان و واریزی های مردم، پروژه‌ها را پیش برده‌اند.

حجت الاسلام سبزی با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پیمانکاران در اجرای این طرح تصریح کرد: ستاد اجرایی میبایست با شفاف سازی خواسته‌های مردم خیال آنان را آسوده کند و تضمین دهد که تا چه زمانی ساخت و سازها به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به سفر پیش رو رئیس جمهور به استان مرکزی نیز اشاره ای داشت و گفت که تلاش می‌کند تا وزیر راه و شهرسازی را در این سفر به ساوه دعوت کند تا از نزدیک روند کار را پیگیری کند.

حجت الاسلام سبزی از تمایل برخی صنایع برای ساخت و ساز مسکن برای کارگران نیز خبر داد و افزود: برخی واحدهای صنعتی اعلام کرده‌اند که در صورت تامین زمین رایگان و بهره مندی از تسهیلات آماده ساخت واحدهای رایگان برای کارگران خود هستند که این موضوع بخش اعظمی از مشکلات مسکن در ساوه را رفع می‌کند.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از متقاضیان به بیان دغدغ‌ها و مشکلات پرداخته و خواستار شفافیت در اجرای این پروژه‌ها و کاهش آورده مالی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول