اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایران آماده توسعه حداکثری روابط با دنیا ضمن حفظ منافع ملی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر موقعیت ممتاز و انکارناپذیر ایران به لحاظ تجاری در منطقه و با کشورهای اروپایی گفت: ایران آماده توسعه حداکثری با دنیا، با حفظ منافع ملی است.‌

ایران آماده توسعه حداکثری روابط با دنیا ضمن حفظ منافع ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار کرد: این سفر نشان دهنده این است که ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم مگر آنهایی که با ما سر جنگ دارند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر موقعیت ممتاز و انکارناپذیر  ایران به لحاظ تجاری در منطقه و با کشورهای اروپایی گفت: ایران آماده توسعه حداکثری با دنیا، با حفظ منافع ملی است.‌

وی بر لزوم حفظ منابع محیط زیست، افزود: این نگاه با توجه به تذکراتی که در خصوص حفظ محیط زیست به خصوص منابع آب و خاک از سوی محیط زیست اعلام می‌شود لازم و ضروری است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز گفت: در شرایط فعلی باید با کاهش حداقل یک درجه حرارت لوازم گرمایشی و صرفه‌جویی، امکان استفاده از گاز را برای همه فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر تعریف جایگاه ویژه برای مادر در دین اسلام افزود: این جایگاه بعد از انقلاب و دفاع مقدس، بیشتر عیان شد.

وی ادامه داد: در نظام مقدس اسلام، مرد و زن بودن به تنهایی امتیاز نیست، نگرش اسلام می‌گوید هم زن و هم مرد انسان هستند و برای ادامه نسل بشر، هم زن و هم مرد لازم است.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه مادر نخستین آموزگار کودک به شمار می‌رود، هر دانشمند، هر انسان انقلابی، آزادمرد و موفق در دامن مادران مومن پرورش پیدا می‌کنند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم احترام به پدر و مادر با استناد به فرمایش پیامبر گرامی گفت: از رسول اکرم(ص) نقل شده است که به پدران خود تا زمانی که زنده هستند، خدمت کنید اما در مورد مادر می‌گوید تمام عمر را هم که خدمت کنید، نمی‌توانید حتی بخشی از درد حمل کودک توسط مادر را پاسخگو باشید.

وی با اشاره به ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان و نقش ارزشمند مادران این شهدا هم افزود: این شهدا در دامن مادرانی پرورش یافته‌اند که قهرمانانه ایستادگی کرده و فرزندان خود را برای دفاع از کیان میهن اسلامی به جبهه‌ها فرستادند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه هر مردی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره موفق است قطعاً در پشت ‌صحنه یک همسر، مادر و یا هر دوی آنها نقش داشتند، گفت: نقش مادران و همسران در موفقیت مردان انکارناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به حوادث ششم بهمن سال 1360 علیه انقلاب، ادامه داد: هر مومنی که دل در گرو انقلاب دارد قلبش سنگر پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: کسانی که با نظام جمهوری اسلامی و با هویت نظامی انقلاب مخالف هستند، به خاطر پشتیبانی مردم از نظام درمانده شده‌اند و متعجب هستند که با وجود این همه مشکلات، مردم باز هم از انقلاب دفاع می کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول