اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختلاف 49 سانتی‌متری ارتفاع برف در کوهرنگ با میانگین بلندمدت

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار بلند مدت میانگین ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ تا امروز ۹۹ سانتی‌متر می‌باشد در صورتی که اکنون این ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر است.

اختلاف 49 سانتی‌متری ارتفاع برف در کوهرنگ با میانگین بلندمدت

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه تا روز چهارشنبه بارشی در چهارمحال و بختیاری نخواهیم داشت، گفت: با ورود سامانه جدیدی از شب چهارشنبه شاهد بارش برف و باران و وزش باد شدید در مناطق مختلف استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی و مخاطرات جوی، اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این موج بارشی از سمت کوهرنگ وارد استان می‌شود و ابتدا در مناطق غربی و از صبح پنج‌شنبه در تمام نقاط استان سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید خواهد شد.

وی افزود: کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از لردگان، خانمیرزا و کیار بیشترین تأثیر را از این سامانه خواهند داشت.

نوروزی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی موج چندان قوی نیست، اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید از چهارشنبه شب و طی روز پنج‌شنبه شاهد کولاک برف در ارتفاعات و گردنه‌هایی مانند چری و ... خواهیم بود.

وی گفت: تا روز چهارشنبه در ساعات صبح شاهد استقرار توده هوای سرد هستیم اما از فردا پارامتر دما در طی روز تا حدودی افزایش خواهد داشت.

دمای کوهرنگ به منفی ۲۰ درجه رسید

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: صبح امروز کوهرنگ با دمای منفی ۲۰ درجه سردترین ایستگاه استان و دمای شهرکرد منفی ۱۵ درجه ثبت شده است.

وی گفت: تاکنون بارش‌های استان نسبت به میانگین بلندمدت تغییر محسوسی نداشته است و همچنان در کوهرنگ نسبت به بلندمدت ۸ درصد، در شهرکرد ۱۹ درصد و فارسان ۱۶ درصد کاهش بارندگی داریم.

نوروزی افزود: بر اساس آمار بلند مدت میانگین ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ تا امروز ۹۹ سانتی‌متر می‌باشد در صورتی که اکنون این ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول