اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ پوست‌اندازی نفتی‌های خوزستان

دو تیم نفتی استان خوزستان پس از پشت سر گذاشتن اتفاقات فراوان در تعطیلات کوتاه نیم فصل، دور برگشت مسابقات لیگ برتر را آغاز خواهند کرد.

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ پوست‌اندازی نفتی‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشور از روز گذشته در شهرهای مختلف آغاز و امروز، فردا و روز چهارشنبه نیز با برگزاری ۶ دیدار پیگیری خواهد شد.

در دومین روز از رقابت‌های این هفته، دو تیم نفتی استان خوزستان که حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون مشکلات آنها همه روزه تیتر نخست رسانه‌های ورزشی است، امروز در حالی به مصاف رقبای خود خواهند رفت که در چند روز گذشته و در فرآیند تعطیلات کوتاه بین دو نیم فصل، مشمول اتفاقات فراوانی بوده‌اند.

از سویی نفتی‌ها با پایان خوشی که برای ناکامی‌های نیم فصل اول خود رقم زدند، با قهر به تعطیلات رفتند و با عدم حضور خود در جام حذفی به بهانه اعتصاب و تحریم تمرین و مسابقات، موجبات حذف این باشگاه را از این آوردگاه فراهم آوردند.

صنعت نفت که تا پیش از این، تنها تیم لیگ برتری بدون پرداخت به بازیکنان و مجموعه خود محسوب می‌شد، در چند روز گذشته اسیر کش و قوس های فراوانی بود و مدیران این باشگاه، تمام تلاش خود را برای تزریق پول به این باشگاه به کار بستند تا در نهایت، قهر و اعتصاب بازیکنان کارساز بود و بخشی از قراردادشان به حساب آنان واریز شد.

گرچه اعتصاب نفتی‌ها موجب حذف این تیم از جالم حذفی شد، اما محکی که امیدهای این باشگاه در مقابل تیم لیگ یکی خیبر خرم‌آباد خورد، بار  دیگر پتانسیل‌ها پنهان فوتبال آبادان را به رخ فوتبال ایران کشاند. از سویی دیگر خطر فسخ قرارداد بازیکنان از بیخ گوش این باشگاه عبور کرد تا در برهه‌ای که بازیکنان این تیم تازه در شماتیک این تیم جا افتاده‌اند و این باشگاه توان جذب جدید ندارد، جدایی مهره‌های منصوریان مشکلات جدیدی برای این تیم ایجاد نکند.

نفت آبادان امروز در حالی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان خواهد رفت که با روحیه‌ای ناشی از دریافت بخشی از قرارداد بازیکنان مواجه شده و دیگر آن تیم ناهماهنگ ابتدای لیگ، مقابل شاگردان تارتار صف‌آرایی نخواهد کرد. ضمن اینکه پای مهاجمان صنعت نفت به گل باز شده و این می‌تواند بهترین نوید ممکن برای هواداران آبادانی باشد.

در سوی دیگر، نفت مسجدسلیمان نیز که تقریبا اوضاع مشابهی را نسبت به همتای آبادانی خود دارد، در انتهای نیم فصل نخست با جدایی سرمربی خود مواجه بود و در این پروسه و به دلیل اوضاع آشفته این باشگاه، مسجدسلیمانی‌ها نیز جام حذفی را مقابل یک تیم لیگ دویی از دست دادند.

مسجدسلیمانی‌ها که چند روزی است محمود فکری را دوباره به عنوان سرمربی بر روی نیمکت خود دارند، امیدوارند که شوک ایجاد شده در حیطه فنی، بتواند آنها را از میدان پیکان سربلند خارج کند.

مسجدسلیمانی‌ها در ابتدای لیگ بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و نسبت ب همتای آبادانی خود اوضاع بهتری دارند، اما سکون و انفعال در حیطه مالی، رفته رفته تأثیرات خود را بر عملکرد این تیم دیکته خواهد کرد، گرچه تغییر هیأت مدیره و مدیرعامل این باشگاه در چند روز گذشته، می‌توان نوید بخش روزهای بهتری در فصل پیش رو باشد.

در کل، تعطیلات نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، گرچه موجب شد تا نفتی‌های خوزستان با جام حذفی وداع کنند، اما سوک‌های مثبتی را در این تیم‌ها ایجاد کرد که شاید نیم فصل دوم برای آنان کاملا متفاوت‌تر از دور رفت مسابقات رقم بخورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول