اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تمام روستاهای بالای 20 خانوار در ایران تا یک‌ سال و نیم آینده ارتباط پرسرعت خواهند داشت

وزیر ارتباطات گفت: وقتی کار را آغاز کردیم تصور می‌کردیم از 40 هزار روستای کشور فقط 4 هزار روستا فاقد ارتباطات هستند، اما در عمل دیدیم ارتباطات در 3500 روستا هم به قدری بی‌کیفیت است که گویا اصلاً ارتباطات ندارند اما تا یک‌ سال و نیم آینده همه روستاهای بالای 20 خانوار ارتباط پرسرعت خواهند داشت.

تمام روستاهای بالای 20 خانوار در ایران تا یک‌ سال و نیم آینده ارتباط پرسرعت خواهند داشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اتصال یک‌هزار روستا به شبکه پایدار و پرسرعت اظهار داشت: دولت سیزدهم اراده کرده که تا یک‌سال و نیم آینده همه روستاهای بالای بیست خانوار کشور ارتباط پرسرعت داشته باشند. امروز می‌بینیم که زندگی بشر با حضور فناوری اطلاعات زیر و رو شده است و آموزش مجازی یکی از ابعاد جدانشدنی زندگی این روزها است که در اینجا از مدیران اپراتورها که برای راه‌اندازی پلتفرم‌های آموزشی شاد و داناپلاس زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

وی گفت: امروزه تصور زندگی بدون فناوری اطلاعات وحشتناک شده است و داشتن زیرساخت ارتباطی مناسب برای مردم تبدیل به ضرورت شده است. 

وی ادامه داد: وقتی که به وزارت ارتباطات آمدیم تصور می‌کردیم که از 40 هزار روستای کشور فقط 4 هزار روستا فاقد ارتباط هستند، اما وقتی کار را آغاز کردیم متوجه شدیم که برخی از روستاها هم به قدری ارتباطات بی‌کیفیتی را دارند که گویا اصلاً ارتباط ندارند، مثلاً یک نقطه ارتباط با یک مودم بیرونی وجود دارد و همچنین در دوران کرونا با بازگشت به روستاها نیاز به ارتباطات بیشتر شده است. 

وزیر ارتباطات گفت: با این حساب در واقع باید بگوییم که 4 هزار روستا اصلاً ارتباط ندارند (ارتباط به شبکه پرسرعت) و 3500 روستا را هم نمی‌توانیم بگوییم ارتباط مناسب دارند.

زارع‌پور گفت: امروز 780 روستا برای اولین‌بار به شبکه پرسرعت متصل شد و 2500 روستا هم که از قبل ارتباط داشتند، مشمول ارتقای کیفیت و ارتباطات شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از این باید سراغ افزایش خدمات برویم که باعث افزایش جذابیت و توسعه آبادانی روستاها شود. همچنین در مباحث فرهنگی، حفاظت از حریم خانواده را در دستورکار داریم و اقدامات متعددی با کمک دیگر دستگاه‌ها آغاز و یک روز به عنوان روز خانواده و فضای مجازی را طراحی کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اگر نماینده‌های مجلس با پیشنهاد وزارت ارتباطات در بودجه 1401 موافقت کنند، تا پایان سال 1401 همه روستاهای بالای 20 خانوار را می‌توانیم به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم، زیرا این اقدام نیازمند کمک همه‌جانبه در کشور است. 

زارع‌پور گفت: پنجره واحد دولت الکترونیک و ایجاد فیبر نوری نقاط از دیگر پروژه‌های در دست اجرای وزارت ارتباطات است که به زودی نهایی و راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول