اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسپانیا: عضویت اوکراین در ناتو فعلا مطرح نیست

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت، در حال حاضر عضویت اوکراین در ناتو در نظر گرفته نشده و گمانه‌زنی درباره اعزام نیرو به اوکراین دخیل شدن در سیاست‌های خیالی خواهد بود.

اسپانیا: عضویت اوکراین در ناتو فعلا مطرح نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا روز یکشنبه گفت، در حال حاضر عضویت اوکراین در پیمان نظامی ناتو در نظر گرفته نشده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، آلبارس در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی و در پاسخ به سوالی درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت، «باید از خود آن‌ها پرسید» و درباره عضویت اوکراین نیز اظهار داشت: «در حال حاضر این سناریو در نظر گرفته نشده است».

وزیر امور خارجه اسپانیا با تأکید بر اینکه درگیری‌ها در اوکراین باید از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شوند گفت: «[کشورهای غربی] برای هر رخداد پیش‌بینی‌ نشده‌ای آمادگی دارند».

او همچنین به این سوال که آیا تضمینی وجود دارد که اسپانیا طی ماه‌های برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد، پاسخ داد: «این دخیل شدن در سیاست‌های خیالی خواهد بود».

آلبارس در تکمیل اظهاراتش گفت: «در حال حاضر ما درخصوص نیاز به گفت‌وگو هم‌رأی هستیم و نه چنین سناریویی».

با اینکه طی یک ماه گذشته رسانه‌ها و مقامات غربی ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را برای اعمال فشار علیه مسکو مطرح کرده‌اند، مدعی هستند که قصدی برای اعزام نیرو به اوکراین جهت کمک به اوکراین برای مقابله با این حمله ندارند.

پیش از این نیز «کریستین لامبرخت» وزیر دفاع آلمان روز شنبه اعلام کرد: «ما طرف اوکراینی‌ها ایستاده‌ایم. ما باید هر کاری که می‌توانیم برای کاهش تنش انجام دهیم. جمع‌بندی دولت این است که ارسال تسلیحات در حال حاضر کمکی نخواهد کرد».

وزیر دفاع آلمان در عوض اعلام کرد قرار است کشورش یک بیمارستان صحرایی به اوکراین بفرستد و از گفت‌وگو با روسیه نیز استقبال کرد.

پیش از این نیز آمریکا و انگلیس اعلام کرده بودند قرار نیست در صورت حمله روسیه به اوکراین، به این کشور نیروی نظامی اعزام نخواهند کرد.

با این وجود به گفته وزارت امور خارجه روسیه در حال حاضر ده هزار نیروی ناتو به اسم مأموریت آموزشی در اوکراین مستقر شده‌اند که چهار هزار نفر آمریکایی هستند.

آمریکا همچنین روز گذشته اعلام کرد محموله‌ای تسلیحاتی به ارزش دویست میلیون دلار به اوکراین فرستاده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول