اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

استخراج ماده وراثتی نمونه‌های زیستی با کیت‌های ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی سازی کیت‌های استخراج ماده وراثتی از انواع نمونه‌های زیستی در داخل کشور شد.

استخراج ماده وراثتی  نمونه‌های زیستی با کیت‌های ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پرویز شایان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان انتقال سامانه‌های زیست مولکولی با بیان اینکه یکی از محصولات این واحد فناور، تولید مجموعه کیت‌های استخراج ماده وراثتی از انواع نمونه‌های زیستی است، گفت: سلول و بافته‌های انسانی، حیوانی، گیاهی، باکتری‌های گرم منفی و گرم مثبت، قارچ‌ها، و استخراج DNA از ژل آگارز برخی از نمونه‌های زیستی این کیت‌ها هستند.

سطح علمی ممتاز

روش کار این کیت‌ها بر پایه پیوند اختصاصی اسیدهای نوکلئیک به غشاء مخصوص داخل ستون‌های طراحی شده استوار است.

دانش فنی کیت‌های استخراج ماده وراثتی از مواد بیولوژیک بر پایه دست آوردهای ثبت اختراع شده در داخل کشور و کشور آلمان بوده و از سطح علمی ممتازی برخوردار هستند.

کیت تشخیص تفریقی هم‌زمان 12 گونه حیوانی

این شرکت دانش‌بنیان، کیت‌های دیگری از قبیل کیت تشخیص تفریقی هم‌زمان 12 گونه حیوانی در فرآورده‌های دامی را طراحی، اجرا، ثبت اختراع و تجاری سازی کرده است.

این کیت‌های تولیدی از لحاظ کمیت و کیفیت با نمونه‌های خارجی خود قابل‌رقابت بوده و نیز دارای قیمت پایین‌تر است. همچنین تولید این محصولات از انتقال ارز به خارج از کشور جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پژوهشی انتقال سامانه‌های زیست مولکولی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای امور مالیاتی و امکان استقرار در شهر تهران افزود: امیدوارم که این حمایت ها به تولید انبوه محصولات ایران‌ساخت در داخل کشور و بی نیازی از واردات منجر شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول