اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی

تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها در جهت کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیم بر منابع آبی و معرفی گسترده مدیریت یکپارچه منابع آبی شد.

تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جمشید شائمزاده»، معاون اول وزیر انرژی و منابع آبی تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوا بر منابع آبی شد.

این فراخوان در جریان سخنرانی وی در اجلاس ارتباط آب، غذا و انرژی در چارچوب نمایشگاه بین المللی «اکسپو – 2020» در شهر دوبی امارات متحده عربی، مطرح شد.

این اجلاس را اردن، هلند و امارات متحده عربی سازماندهی و بستری برای تبادل تجربیات در زمینه اقدام مشترک، آموزش و همکاری برای ارتقای امنیت آب، غذا و انرژی محسوب می شود.

معاون اول وزارت انرژی و منابع آبی تاجیکستان در سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی آب در ارتباط آب، غذا و انرژی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ایجاد آینده پایدار، بر لزوم تقویت همکاری کشورها در کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیم بر منابع آبی، تاکید کرد.

طرف تاجیک همچنین خواستار معرفی گسترده مدیریت یکپارچه منابع آب در زمینه افزایش جمعیت، تلفیق اقدامات با برنامه‌ها خاص، منابع مالی و فناوری‌ها شد.

نماینده تاجیکستان علاوه بر این به مولفه فرامرزی همکاری های آبی در تامین صلح، ثبات و توسعه در شرایط تغییرات اقلیمی، اشاره کرد.

خاطرنشان شد که تاجیکستان مبتکر فعال موضوعات مربوط به آب و اقلیم در سطح جهانی است و در چارچوب این ابتکارات، همواره ضرورت تقویت تعامل کشورها در دستیابی به اهداف و حل و فصل مسائل مربوط به امنیت آبی، غذایی و انرژی را ترویج می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول