اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام 89 هزار کیلومتر برف‌روبی در کردستان/راه‌ دسترسی 6 روستای کردستان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از هفته گذشته تا کنون بیش از 89 هزار کیلومتر برف‌روبی در سطح محورهای استان انجام شده و راه دسترسی به بیش از 1500 روستا بازگشایی شده است.

انجام 89 هزار کیلومتر برف‌روبی در کردستان/راه‌ دسترسی 6 روستای کردستان مسدود است

محمدراشد مدرس‌گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از ابتدای شروع بارش‌های اخیر در استان بیش از 89 هزار کیلومتر برفروبی در سطح استان انجام شده است.

به گفته وی، طی این مدت با توجه به وقوع چندین بهمن در محورهای مختلف استان برفروبی جاده‌ها به صورت مستمر انجام گرفته و بیش از 4 هزار خودرو گرفتار در برف رهاسازی شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در شرایط سخت جوی پیش آمده و با توجه به بارش بیش از 50 ساعت تا یک متر برف در برخی محورها چندین مرحله مجبور به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و بستن محورهای اصلی و فرعی در سطح استان شدیم، گفت: در حال حاضر تمام محورهای اصلی و فرعی استان به جز محور سقز به مریوان  باز است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت راه‌های روستایی طی چندین مرحله با توجه به شرایط جوی حاکم و بارش شدید برف و کولاک به شدت بحرانی شد، اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی عوامل راهداری و بخش خصوصی توانستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌های روستایی را بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و 500 مورد راه روستایی طی این مدت بازگشایی شده که در برخی موارد مجبور شدیم به دلیل کولاک و بسته شدن دوباره راه‌ها عملیات برفروبی را تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته 8 روستای استان مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد اما به دلیل کولاک راه دسترسی به 6 روستا دوباره مسدود شده است، افزود: عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی این راه‌های روستایی هستند کما اینکه با کمک هلال احمر کار امدادرسانی و رساندن مایحتاج به مردم این روستاها طی چندین مرحله انجام شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول