اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی اولیانوف و همتای کویتی در حاشیه مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در پایتخت اتریش از دیدار و گفت‌وگو با همتای کویتی درباره مذاکرات وین خبر داد.

رایزنی اولیانوف و همتای کویتی در حاشیه مذاکرات وین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از دیدار و گفت‌وگو با همتای کویتی درباره مذاکرات وین خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: با صادق مرافی نماینده دائم کویت (نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین) دیدار کردم. او را در جریان وضعیت مذاکرات وین درباره احیای برجام قرار دادم. ما همچنین در مورد چشم‌انداز گفت‌وگوهای امنیتی منطقه‌ای در خلیج فارس رایزنی کردیم.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها ششم دی ماه آغاز و کماکان در فرمت‌ها و سطوح مختلف در پایتخت اتریش جریان دارد. 

پیش‌تر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری که به عمان و قطر داشت با «بیان این‌ که دوستانمان در منطقه را در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهیم»، افزود: آن‌ها به عنوان همسایه ما از این حق برخوردارند که در جریان آن‌چه بین ما و کشورهای ۱+۴ می‌گذرد، قرار بگیرند.

«حسین امیرعبداللهیان» دیروز هم در اظهاراتی گفت: ما از این ایده استقبال نمی‌کنیم که اعضای جدیدی از منطقه به مذاکرات اضافه شوند، ولی حتما در رویکرد دولت سیزدهم، مشورت با همه همسایگان یکی از اولویت‌هایی است که در موضوع مذاکرات وین هم دنبال می‌کنیم.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در نشست روز دوشنبه خود در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات وین گفت:‌ ‌آنچه امروز در وین شاهد آن هستیم پیشرفت‌ گفت‌وگوها در مسیر درست است. در هر چهار حوزه‌ای که اسناد برای گفت‌وگو داریم، پیشرفت‌های خوبی داشتیم البته در برخی اسناد پرانتزها و اختلاف‌ها کمتر شده است. موفقیت بزرگ این بوده که بسیاری از ایده‌های ایران تبدیل به کلمات شدند از جمله در حوزه تضامین.

وی بیان کرد: مهم این است که همه اطراف مذاکرات در وین پذیرفتند که نباید آنچه در سال‌های گذشته با خروج غیرقانونی آمریکا از برجام رخ داد، تکرار شود. اصل این‌که تضامینی باید اندیشیده شود مورد توافق همه بوده است. ایده‌های کاملا اجرایی و عملیاتی را در وین با واقع نگری ارائه کردیم و معتقدیم این ایده‌های ما امکان گفت‌وگو درباره تضامین را فراهم کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران در وین است برای یک توافق که دو ویژگی عمده داشته باشد، پایدار و قابل اتکا باشد و برای همین هم مسیر اخذ تضامین مسیر مهمی است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول