اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

قاضی‌زاده هاشمی: تاکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از زبان هنر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از زبان هنر بسیار تاثر گذارتر است.

قاضی‌زاده هاشمی: تاکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از زبان هنر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت، با تاکید بر اهمیت مفهوم ایثار و شهادت به نقش مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج و گسترش فرهنگ‌جهاد و ایثار اشاره کرد و گفت: تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از زبان هنر بسیار تاثر گذارتر است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فرهنگ انقلاب ما، فرهنگ عاشورایی در زمان حال است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در طول تاریخ اقوام و گروه‌های بسیاری را مورد آزمایش و امتحان قرار داده است، تاکید کرد: امروز نیز برخی از ما برای خدمت‌رسانی به این قشر انتخاب شده‌ایم.

قاضی زاده هاشمی به مدیران استانی هم پیشنهاد داد که برای پست های مدیریتی به ایثارگران و خانواده های شهدا، توجه بیشتری داشته باشند زیرا که این قشر، امتحان خود را پس داده اند.

وی، با تاکیدبر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوب است اما بهتر از آن تعمیق این فرهنگ با حفظ مبانی و اخلاق است، گفت: اگر به این موضوع توجه کنیم، جامعه و جوانان هدایت خواهند شد و هیچ چیزی آن را از راه راست منحرف نخواهد ساخت.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: نگاه پر امید مردم ما به این دولت و مدیران انقلابی آن است و همین موضوع مسئولیت ما را دوچندان و کار ما را سخت‌تر می‌کند‌، چراکه امروز نهادهای انقلابی در اختیار ما هستند و این وظیفه به گردن ما است و با حضور مدیران علمی و دلسوز و لایقی چون دکتر ایمانیه توقع مردم نیز بسیار بالا رفته است.

وی در ادامه به بررسی پیشنهادهای استاندار فارس پرداخت و گفت: در حوزه اشتغال ما طبق قانون موظف هستیم ۷۰ درصد آنها را در مشاغل دولتی استخدام کنیم و برای بقیه که معمولا تحصیلات کمتر از دیپلم دارند هم برای اشتغال در بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: پنج هزار خانواده ایثارگران که نه زمین و نه وام مسکن را دریافت نکرده‌اند، در اولویت تهیه مسکن قرار می گیرند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین بر دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به صورت سالانه تاکید کرد و با اشاره به اینکه این خانواده‌ها نیاز دارند سالانه سخنان و درخواست‌های خود را با مسئولان اجرائی مطرح کنند، از مدیران دستگاه های اجرایی استان، خواست تا برای این ملاقات‌ها برنامه ریزی کنند و این اتفاق حداقل سالی یکبار رخ دهد.

وی در ادامه برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بر کارهای فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: استان فارس باید سالانه حداقل ساخت یک سریال یا فیلم سینمایی فاخر از زندگی شهدای شاخص استان را به صورت سالانه در برنامه های خود بگنجاند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان به جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا، تخصیص اعتبار برای اتمام گلزار شهدا، مخصوصا شهدای گمنام، در تمام شهرستان ها از محل سازمان برنامه و اختصاص ساعت درس ایثار و شهادت به مدارس شاهد و انتخاب نام شهدا بر معابر، گذرها و خیابان‌ها تاکید کرد و از قول رهبری گفت: نام کسانی را بر معابر و گذرها بگذارید که باعث افتخار شما هستند.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جهت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و رسیدگی به چالش ها و مشکلات آنها را ضروری دانست و برای طی این مسیر، پیشنهاداتی را ارائه داد.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به بحث سلامت جانبازان و والدین شهدا که روز به روز به سن آنها افزوده می شود، گفت: با بالا رفتن سن، محدودیت ها و بیماری ها افزایش پیدا می کنند و مشکلات جسمی بیشتر می شوند و این موضوع باید تا حد امکان پیش بینی شود و مصوباتی جهت بررسی و رفع نیازها و مشکلات این خانواده‌ها باید اجرایی گردد.

استاندار فارس با اشاره به بازدید از مجتمع درمانی ایثار واقع در باغ جنت اظهار کرد: طی بازدیدی که اخیرا از این مجتمع داشتم، نسبت به نحوه اداره آن گلایه‌های جدی دارم، چرا که از ۹۰ درصد ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شود و با شرایطی که در آن قرار داریم این موضوع نه شرعی، نه قانونی و نه اخلاقی است.

ایمانیه ادامه داد: تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱، به مسئولین این مجتمع مهلت می‌دهیم که شرایط را بهبود ببخشند و حداقل تا ۸۰ درصد ظرفیت امکانات این موسسه مورد استفاده بهینه قرار بگیرد و اگر نه، مدیریت را به افراد و موسسات توانمند واگذار می کنیم.

ایمانیه در ادامه از ایجاد شغل و خانه‌دار شدن خانواده ایثارگران، به عنوان مهمترین چالش این قشر یاد کرد و گفت: برای مسکن و شاغل شدن، فرزندان شهدا و خانواده های ایثارگران، با تمام ظرفیت به میدان خواهیم آمد تا پس از اتمام چهار سالی که طرح جهش ملی مسکن اجرا شد، خانواده ایثارگری بدون خانه نباشد و با سرمایه گذاری موسسات زیر مجموعه بنیاد شهید مثل موسسه کوثر، برای ایجاد شغل، هم برای فرزندان ایثارگران و هم برای عموم مردم، می توان بهره برد.

استاندار فارس همچنین از عمر طولانی آمبولانس‌های در اختیار خانواده‌های جانبازان انتقاد جدی کرد و تخصیص اعتبار جهت خرید آمبولانس‌های جدید و همچنین اتوبوس‌های برون‌ شهری برای خانواده های ایثارگران و شهدا را خواستار شد.

وی همچنین با بیان دو پیشنهاد برای بحث اشتغال ایثارگران، گفت: با توجه به بازدیدی که به تازگی از نمایشگاه نوشت‌افزار مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، در تهران داشتم که حدودا ۴۰ درصد نیاز کشور را براورده می کرد، پیشنهاد می کنم در استان فارس، زمینه سرمایه گذاری برای تولید نوشت‌افزارها، انیمیشن‌ها و کارتن‌های ویژه کودک و نوجوان با در نظر گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود زیرا تولید این آثار نقش مهمی در شکل‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت در ذهن کودکان و نوجوانان دارد.

استاندار فارس همچنین بر تولید انبوه تجهیزات پزشکی مورد نیاز خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و معلولین، تاکید نمود و گفت: تولید این تجهیزات در استان هم مشکل اشتغال را حل خواهد کرد و هم باعث صرفه جویی ارزی می شود.

ایمانیه، اضافه کردن برش فرهنگ و شهادت در نقشه برش فرهنگی توسعه فرهنگی استان، لزوم اتمام گلزارهای شهدا در همه شهرستان‌های استان تا سال ۱۴۰۲، استفاده از صندوق مسئولیت‌های اجتماعی که سال اینده در استان تاسیس خواهد شد و استفاده از طرفیت اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مرکز توانبخشی بنیاد و آموزش به دانشجویان در این مرکز که دارای امکانات بسیاری است اشاره و تاکید کرد.

وی همچنین اختصاص یک باغ خانواده به خانواده شهدا با فضاسازی خاص استفاده از تندیس شهدا را لازم دانست که با همکاری شهرداری و بنیاد شهید اجرایی خواهد شد.

ایمانیه در پایان بر بیمه شدن خانواده‌های شهدای فاطمیون تاکید کرد و مزین شدن سالن‌های سازمان‌ها و ادارات به نام شهدا و نوشتن زندگینامه کوتاهی از آنها را، برای حفظ ارزش های نظام و احیای نام شهدا، لازم و ضروری دانست.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول