اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رتبه 150 تاجیکستان در مبارزه با فساد

تاجیکستان در سال گذشته میلادی در فهرست سازمان شفافیت بین المللی در زمینه مبارزه با فساد با 25 امتیاز جایگاه 150 را کسب کرده است.

رتبه 150 تاجیکستان در مبارزه با فساد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان جایگاه خود را در شاخص مبارزه با فساد که سالانه توسط سازمان شفافیت بین المللی تهیه می‌شود، تغییر داد.

به این ترتیب، در شاخص مبارزه با فساد در سال 2021، تاجیکستان با کسب 25 امتیاز از 100 امتیاز احتمالی، یک پله از رتبه 149 به 150 سقوط کرد.

از میان کشورهای آسیای مرکزی قزاقستان در رتبه 102 بالاترین جایگاه را کسب کرده و ازبکستان در رتبه 140، قرقیزستان رتبه 144 و ترکمنستان در موقعیت 169 این فهرست قرار گرفتند.

دانمارک، فنلاند و نیوزلند (هر کدام 88 امتیازی) و کشورهای نروژ، سنگاپور و سوئد (هر کدام 85 امتیاز) در رتبه‌های برتر این رتبه‌بندی قرار دارند و سودان جنوبی با کسب 11 امتیاز در موقعیت آخر این شاخص قرار گرفته است.

در این گزارش خاطرنشان شده که علیرغم تعهدات متعدد، 131 کشور در دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی در مبارزه با فساد نداشته‌اند. دو سوم کشورها امتیازی کمتر از 50 را به دست آوردند که نشان می‌دهد آنها دارای مشکلات جدی در مبارزه با فساد هستند و 27 کشور دیگر کمترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

این شاخص 180 کشور را بر اساس سطوح مختلف شناسایی فساد در بخش عمومی با تکیه به داده‌های کارشناسان و نظرسنجی تاجران رتبه بندی می‌کند. در این شاخص از مقیاس صفر تا 100 امتیاز بندی می‌شود که 0 به معنای فساد بسیار زیاد و 100 فساد بسیار کم ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول