اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندار در روستای چهریق سلماس:با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم تلاش خواهیم کرد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت:با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا با تصویب و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی مشکلات مردم را در حد توان رفع کنیم.

استاندار در روستای چهریق سلماس:با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم تلاش خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ،محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در سومین سفر شهرستانی خود به شهرستان سلماس رفت و در بازدیدی از روستای مرزی چهریق ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم اظهار داشت: یکی از اهداف سفرهای استانی دیدار چهره به چهره با مردم در شهرهای مختلف استان است که امیدواریم بتوانیم این سفرها را استمرار بدهیم.

معتمدیان افزود: تلاش خواهیم کرد طی مصوباتی تا حد توان از مشکلات مردم این منطقه حل کنیم، مرکز آموزشی شبانه روزی را پیگیری خواهیم کرد تا دانش آموزان این منطقه به ترک تحصیل فکر نکنند.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در قدم بعدی گاز و برق این منطقه را تا پایان امسال سرو سامان خواهیم داد تا حدودی از مشکلات مردم کاسته شود.

وی در ادامه یادآور شد: مطالبه سلماسی‌ها استفاده از ظرفیت مرزها است، بازگشایی مرزها نیازمند توافقات دو کشور است و مشکل از طرف ترکیه هست که با وجود توافق انجام گرفته ، اقدام به بازگشایی نمیکند ،با این حال این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و تلاش میکنیم در زمینه بازگشایی این معابر و رابطه با همسایه‌ها فعالیت کنیم.

معتمدیان گفت: صنایع دستی و ایجاد مراکز بومگردی و خرید صنایع دستی مردم در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان باید قرار گیرد و از آقای فرماندار هم میخواهم پیگیر این موضوع باشند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: ما باید به فکر ایجاد شغل‌های جدید در منطقه باشیم و نباید تمام معیشت مردم را به مرز وابسته کنیم و از بانک‌ها میخواهیم با دادن تهسیلات کم بهره زمینه ساز ایجاد اشتغال در استان باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از حضور ما در مناطق مختلف استان،شناسایی ظرفیت های این مناطق و خدمت رسانی است .فقط ۱۱ روستا در استان از نعمت برق برخوردار نیستند که مدیر شرکت برق استان قول داده‌اند تا سال آینده این ۱۱روستا نیز صاحب نعمت برق شده و استان ۱۰۰درصد زیر نفوذ شبکه برق برود.
 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول