اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جاده یاسوج- اصفهان یا محور مرگ!/آقایان مسئول؛ به فکر حائل جاده و روشنایی باشید

اکنون نیاز است مسئولان به فکر ایمن کردن هر چه بیشتر جاده‌های استان بخصوص محور یاسوج به اصفهان باشند.

جاده یاسوج- اصفهان یا محور مرگ!/آقایان مسئول؛ به فکر حائل جاده و روشنایی باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تصادفات خونین و غمبار با تعدد کشته‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند ماه یک بار به وقوع می‌پیوندد و خانواده‌هایی که چند عضو خود را از دست می‌دهند و یا خانواده‌هایی که پرونده آنها برای همیشه بسته می‌شود.

در سالیان اخیر تصادفات ۴ تا ۵ و یا ۶ کشته در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم و این مرگ و میرهای تاسف بار به غیر از آماری است که روزانه یا به صورت هفتگی خبرهایی از یک تا دو و یا سه کشته در محورهای مواصلاتی استان مخابره می‌شود.

هر چند به برکت نظام جمهوری اسلامی راه های زیادی در استان ساخته شده و همچنین در کنار آن بسیاری از جاده ها ترمیم گردیده و اعتبارات چند صد و یا چند هزار میلیاردی نیز در این زمینه هزینه شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله زیادی است.

تصادف خونبار جاده یاسوج اصفهان

استانی که ساخت راه در آن هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته و به قول یکی از مدیران کل راه و شهرسازی سابق، هزینه ساخت راه یک کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد برابر با ۱۰ کیلومتر راه در بسیاری از نقاط دیگر کشور است.

قرار گرفتن نیمی از وسعت استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور موجب شده تا استان راههای استاندارد کمتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد و در حوزه راه نسبت به سایر استان‌ها کم برخوردار بوده که شاید در نگاه گذرا بهترین جاده مواصلاتی در کل استان همین محور یاسوج به اصفهان باشد.!

جاده‌ای که هر چند دیگر به مانند گذشته پیچ در پیچ و ناهموار و کسل کننده نیست اما هنوز هم تا رسیدن به یک محور کم خطر فاصله زیادی دارد.

برای مثال در تصادف خونین هفته گذشته با 4 کشته در این مسیر حد فاصل روستای تلگاه میان سه دستگاه خودرو به خوبی علاوه بر بی‌احتیاطی رایج رانندگان بیانگر این است که باید نهایت ایمنی در آن شکل گیرد.

نباید به فرض مثال روزی به دلیل مشکلاتی همچون نبود گاردریل در جاده چهار خطه و یا عدم روشنایی در این محور شاهد چنین تصادفاتی باشیم و جاده در تصادف و مرگ و میر با این شدت نقش داشته باشد.

مسئولان متوجه باشند که باید در یک محور چهار خطه حائل و جدا کننده نصب شود تا خودروها دچار تصادفات رخ به رخ نشوند.

اکنون نیاز است مسئولان به فکر ایمن کردن هر چه بیشتر جاده‌های استان بخصوص محور یاسوج به اصفهان باشند آن گونه که رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد بارهای بار بر این امر تاکید کرده است و می‌گوید؛ یک چهارم تصادفات منجر به مرگ در همین محور یاسوج به اصفهان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول