اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تولید ایربگ نخ تایر صبا با 100 میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با اشاره به اینکه پروژه ایربگ ۳۳ میلیون یورو هزینه داشت و معتقدیم هزینه بالایی بود اما با طراحی در خود مجموعه با ۸ میلیون یورو و کم‌ترین هزینه یعنی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان توانستیم این تولیدات را بومی‌سازی کنیم، گفت: در مدت ۱۰ ماه توانستیم طرح‌های تولید و اخذ تاییدیه‌های سخت خودروسازان و بازاریابی را انجام دهیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

تولید ایربگ نخ تایر صبا با 100 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین صنعان در مراسم افتتاح تولید پارچه ایربگ نخ تایر صبا اظهار کرد: با افتتاح این خط تولید فعل خواستن را در زمان تحریم طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تولید و حمایت از تولید، راه نجات کشور در زمان تحریم است، صرف کرده و به آن جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با اشاره به اینکه شرکت نخ تایر صبا در سال 88 شامل زیان در ماده ۱۴۱ (ورشکستگی) شد، اضافه کرد: حتی مدیر تصفیه برای تعطیل کردن شرکت فرستاده بودند اما خوشبختانه این شرکت در سال ۹۱ از ماده ۱۴۱ (ورشکستگی) خارج شد.

وی با اشاره به تلاش صورت گرفته برای صفر شدن زیان انباشته این شرکت گفت: در آن ایام این شرکت ۳۰ درصد سهم بازار را در سال ۱۳۸۶ داشت، ولی با زیرساخت‌هایی که در قسمت منابع انسانی و تکنیکالی در بخش کاهش ضایعات و با ایجاد محیط‌های تخصصی و تشکیل کمیته‌ها محقق شد، ضایعات کارخانه از ۲۰ درصد به ۲.۵ درصد کاهش یافت.

صنعان با اشاره به ظرفیت شرکت در تولید ۵ میلیون متر مربع پارچه ایربگ گفت: در چند ماه آینده خط تولید کیسه ایربگ آماده نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با اشاره به اینکه اروپایی بودن ۱۰۰ درصدی ماشین آلات نخ تایر صبا افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و استفاده از ظرفیت جوانان بومی در ۱۵ سال اخیر نه تنها تعطیل نشد، بلکه با مهندسی معکوس، بخش اعظم تعمیرات و ساخت قطعات در خود این مجموعه انجام می‌شود که همین امر موجب کاهش هزینه تمام شده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز نخ‌تایر در صنعت لاستیک و صنایع بالادستی، شرکتی است که بیشترین سود خالص را به شستا داده است، اضافه کرد: از اعتماد سهام‌داران تقدیر می‌کنیم که موجب شده است، این واحد تولیدی صنعتی از بابت شاخص‌های عملکردی، یکی از شرکت‌های موفق شستا به شمار رود.

صنعان با اشاره به اینکه نخ‌تایر، تنها شرکتی است که در اوج تحریم‌ها توانست شرکت‌های تایرسازی را حمایت کند، افزود: شرکت نخ تایر با اجرای طرح‌های توسعه‌ای اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با اشاره به اینکه ضایعات شرکت از ۲۰ درصد به ۲.۵ درصد کاهش یافته بود را نیز توانستیم به ارزش افزوده تبدیل کنیم، اضافه کرد: امروز ضایعات شرکت به صفر رسیده است و این کار با ایجاد یک کارخانه کوچک محقق شده است.

وی در ادامه به بحث تولید پارچه ایربگ اشاره کرد و افزود: تولید پارچه ایربگ، تکنولوژی خیلی بالایی دارد و کشورهای همسایه نیز این تکنولوژی را ندارند، به همین خاطر کمیته‌ای در این خصوص تشکیل و کارهای تحقیقاتی انجام شد و توانستیم پارچه‌ای که تکنولوژی بالایی دارد را در داخل این مجموعه بومی‌سازی کرده و طرح جدیدی ایجاد کنیم.

صنعان با اشاره به اینکه پروژه ایربگ ۳۳ میلیون یورو هزینه داشت و معتقدیم هزینه بالایی بود اما با طراحی در خود مجموعه با ۸ میلیون یورو و کم‌ترین هزینه یعنی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان توانستیم این تولیدات را بومی‌سازی کنیم، گفت: در مدت ۱۰ ماه توانستیم طرح‌های تولید و اخذ تاییدیه‌های سخت خودروسازان و بازاریابی را انجام دهیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با اشاره به تولیدات آزمایشی این شرکت در ارتباط با تولید ایربگ اضافه کرد: در حال حاضر ۱.۵ میلیون مترمربع پارچه ایربگ تولید می‌کنیم، البته باید عنوان کنیم هیچ حمایتی در این زمینه انجام نشد.

وی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات این شرکت در مقایسه با تولید مشابه خارجی افزود: امروز بدون ممنوعیت واردات و بدون حمایت‌ها، با چین رقابت می‌کنیم.

صنعان با اشاره به تولید 5 میلیون متر مربعی این شرکت در تولید ایربگ افزود: تلاش ما این است که بتوانیم دوخت پارچه را نیز در مجموعه راه انداخته و کیسه آماده را به خودروسازان تحویل دهیم و امیدواریم ظرف چند ماه آینده به این موفقیت هم دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: با افزایش ایمنی در خودرو، این پروژه در آینده نزدیک این طرح توسعه پیدا کرده و صادرات آن را انجام دهیم و در سال آتی فاز نخست 10 هزار تن سیم تایر در این کارخانه محقق شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول