اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کلنگ‌زنی کارخانه تولید روغن از سبوس شالی در آزادشهر/ افتتاح و کلنگ‌زنی 83 پروژه در آزادشهر

فرماندار شهرستان آزادشهر از افتتاح و کلنگ‌زنی 83 پروژه در آزادشهر خبر داد و گفت: 64 پروژه با اعتباری بالغ بر 622 میلیارد و 186 میلیون ریال در شهرستان آزادشهر افتتاح و 19 پروژه در ایام‌الله دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی کارخانه تولید روغن از سبوس شالی در آزادشهر/ افتتاح و کلنگ‌زنی 83 پروژه در آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا ملک‌حسینی صبح امروز در جمع مدیران آزادشهر اظهار کرد: تعداد ۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۲۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال در شهرستان آزادشهر افتتاح می‌شود و همچنین تعداد ۱۹ پروژه در ایام‌الله دهه فجر در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

* آزادشهر، رتبه نخست کشوری شوراهای آموزش و پرورش گلستان را از آن خود کرد

ملک‌حسینی از کلنگ‌زنی کارخانه تولید روغن از سبوس شالی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در شهرستان آزادشهر خبر داد و اظهار کرد: بسته‌بندی حبوبات با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان و واحد تولیدی چیپس سیب‌زمینی با اعتبار ۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار شهرستان آزادشهر با بیان اینکه چند سال پیش دانشکده تک‌جنسی علوم انسانی واحد خواهران در شهرستان آزادشهر ایجاد شد، ابراز کرد: به دنبال این هستیم که رشته‌های مختلف را در این مکان گسترش دهیم.

ملک‌حسینی با بیان اینکه شهرستان آزادشهر برای سومین سال پیاپی توانست رتبه نخست کشوری شوراهای آموزش و پرورش گلستان را به خود اختصاص دهد، تصریح کرد: این شهرستان توانست با امتیاز ۱۵۴ از ۱۶۰ مقام نخست کشوری را از آن خود کند که اختلاف این شهرستان با رتبه دوم ۲۹ امتیاز بود.

* ۷ روستای آزادشهر در حال گازرسانی است

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که کرونا به وجود آمد بسیاری از فعالیت‌ها کمرنگ شد وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برنامه‌ای تحت عنوان «لیگ تندرستی ایرانیان» را تدارک دیدند که دومین سال است که رتبه نخست کشوری را در این زمینه به خودمان اختصاص دادیم.

فرماندار شهرستان آزادشهر از اجرای ۸۲ برنامه در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: اگر در سطح شهرستان آزادشهر روستای بدون برق نداریم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اگر هیچ روستایی بدون آب شرب در این شهرستان وجود ندارد از برکات این نظام است.

ملک‌‌حسینی با بیان اینکه تعداد هفت روستای آزادشهر در حال گازرسانی است، تصریح کرد: طی چند ماه اخیر در «چشمه‌ساران» بخش کوهستانی شهرستان آزادشهر برنامه گازرسانی آغاز شد که قرارداد ۱۲ ماهه بستیم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

* دو چاه آب به شبکه آبرسانی شهرستان آزادشهر اضافه شد

وی درخصوص پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: در حوزه عمرانی کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است در محور «خوش ییلاق» شاهد پیشرفت فیزیکی 50 درصدی بودیم همچنین شاهد بهره‌برداری دوربرگردان در محور آزادشهر به گنبدکاووس   هستیم.

فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: در ایام‌الله دهه فجر تعریض، پل‌سازی، دیواره‌سازی از نوده به سمت «خوش‌ییلاق» به بهره‌برداری خواهد رسید.

ملک‌حسینی با بیان اینکه شهرستان آزادشهر جزو شهرستان‌هایی است که با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: دو چاه آب به شبکه آبرسانی شهرستان آزادشهر اضافه کردیم و علاوه بر آن مجوز یک چاه دیگر نیز در این شهرستان گرفته شد.

*۶۰ درصد از چاه‌های آب فقط به ۴۰ درصد از شهروندان آزادشهری آبرسانی می‌کند

وی افزود: ۶۰ درصد از چاه‌های آب فقط به ۴۰ درصد از شهروندان آزادشهری آبرسانی می‌کند مابقی شهروندان از مخازن آبرسانی می‌شوند که متاسفانه در تابستان با مشکل زیادی مواجه بودیم.

فرماندار شهرستان آزادشهر افتتاح مدرسه سه کلاسه را از پروژه‌های شاخص دهه فجر در آزادشهر عنوان کرد و گفت: با مشارکت خیرین مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح مدرسه سه کلاسه در این شهرستان صورت گرفت.

ملک‌حسینی از برگزاری مراسم نمادین ورود حضرت امام(ره) در شهرستان آزادشهر خبر داد و گفت: این مراسم با رژه موتوری و اتومبیل برگزار می‌شود همچنین کشاورزان، رژه تراکتوری به همراه پخش سرودهای انقلابی در نگین‌شهر و نوده برگزار می‌شود.

* ویزیت و واکسیناسیون رایگان دام‌ها در روستاهای آزادشهر

وی افزود: از دیگر برنامه‌های دهه فجر این شهرستان می‌توان به برپایی چندین میز خدمت در چشمه‌ساران و آزادشهر اشاره کرد همچنین برگزاری نمایشگاه محصولات و توانمندی هیات‌های مذهبی بانوان، گردهمایی طلاب در آزادشهر و ویزیت و واکسیناسیون رایگان دام‌ها در روستاها از دیگر فعالیت‌های ما در ایام‌الله دهه فجر است.

فرماندار شهرستان آزادشهر از مخزن ۲ هزار متر مکعبی در پارک زیتون شهرستان آزادشهر خبر داد و اظهار کرد: برای این پروژه قرارداد ۱۲ ماهه منعقد شد و این چاه و ایستگاه پمپاژ طی چند سال آینده مشکل توزیع آب را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول