اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

به نیروگاه مشهد باید سوخت گاز اختصاص دهند تا تولید برق کثیف متوقف شود

شهردار مشهد با انتقاد از رفتار دوگانه درباره سوخت نیروگاه ها در مشهد و سراسر کشور گفت: چرا باید در مورد تخصیص گاز به نیروگاه‌ها رفتار دوگانه اعمال شود؟ چرا فقط باید در مشهد مازوت سوزانده شود؟ اگر به تمامی نیروگاه‌ها گاز اختصاص می دهند، باید به نیروگاه مشهد نیز گاز اختصاص دهند تا تولید برق کثیف متوقف شود.

به نیروگاه مشهد باید سوخت گاز اختصاص دهند تا تولید برق کثیف متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای احقاق حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد. بسیاری از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر مدیریت شهری شده است، به خاطر این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده‌ایم.

وی افزود: قصد تغییر پست و سمت ندارم. اگر کسی در حال خدمت است و حواسش را کامل به خدمت نمی‌دهد، در ساحت مردم و خداوند مدیون می‌شود یا نباید خدمت کنیم یا اگرخدمت می‌کنیم باید تمام توان خود را صرف انجام صحیح آن کنیم. مطمئن باشید قصدی برای تغییر پست ندارم و به دنبال رفتن به فدراسیون هم نیستم.

اختصاص ۳۸ درصد پروژه ها به مناطق کم برخوردار

شهردار مشهد درباره بودجه ارائه شده سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم ۳۸ درصد پروژه‌ها را به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دهیم که این مسئله نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است.

وی افزود: سعی داریم درآمدهای پایدار شهر را به ۴۶ درصد برسانیم.

ارجائی تاکید کرد: به دنبال خودکفا کردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند. برخی از سازمان‌ها امروز هزینه‌بر هستند. درحالی‌که می‌توانیم آنها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند.

وی در ادامه گفت: از جمله وجوه تمایز بودجه امسال با سال گذشته این است که بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

شهردار مشهد درباره مطالبات پیمانکاران از شهرداری خاطرنشان کرد: باید مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم. این مطالبات مربوط به دوره ما نیست، اما باید پرداخت شود. به همین دلیل نیاز است در بودجه دیده شود. در صورت لحاظ نشدن، پرداخت آن قانونی نیست؛ همین مسئله و مطالبات معوق باعث شده بودجه شهر متورم شود.

انتقاد از مازوت سوزی در نیروگاه مشهد

ارجائی درباره افزایش میزان آلاینده های هوای مشهد خاطرنشان کرد: اگر سوخت مازوت خوب است، چرا در بقیه نیروگاه های کشور مازوت سوزانده نمی شود؟ چرا فقط در نییروگاه مشهد باید مازوت سوزانده شود؟ در همه چرا باید رفتار دوگانه در کشور انجام شود و تنها در نیروگاه مشهد از سوخت مازوت استفاده شود؟

وی تاکید کرد: اگر به تمامی نیروگاه‌ها گاز اختصاص می‌یابد به نیروگاه‌های مشهد نیز باید اختصاص دهند که تولید برق کثیف متوقف شود.

ارجائی خاطرنشان کرد: همچنین حمل و نقل پاک باید توسعه یابد، تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مشهد افزوده شده است، سهم دولت از مترو باید پرداخت شود. کمک دولت به زیرساخت‌های حیاتی شهرها یک قانون است.

دستگاه های متولی درباره معتادان متجاهر به میدان بیایند

شهردار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت معتادان متجاهر گفت: باید کارهای تزئینی و نمایشی در بحث معتادان متجاهر متوقف شود. دستگاه متولی باید به میدان بیاید، ما هم کمک خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از معتادین متجاهر، مشهدی نیستند، چرا باید مردم مشهد هزینه آنان را بدهند؟ چرا به استان و شهر خود برگردانده نمی‌شوند؟ چرا هزینه آنان را از عوارض و مالیات مشهد باید بدهیم؟

اجازه تغییر کاربری کوهستان پارک را نخواهیم داد

شهردار مشهد درباره وضعیت کوهستان پارک، تاکید کرد: اگر بانک دی بخواهد کوهستان پارک مجددا راه‌اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری کوهستان پارک را نخواهیم داد.

ارجایی همچنین درباره طرح بافت اطراف حرم گفت: در خصوص بافت طرح اطراف حرم، انتقاداتی به طرح جدید داریم. اما این طرح قانونی است و باید آن را اجرا کنیم.

مشهد نیازمند شهر فرودگاهی است

ارجائی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با بیان این‌که فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست و همه قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست‌محیطی ایجاد می‌کند. مشهد نیازمند شهرک فرودگاهی است و در این زمینه قطعا مطالبه‌گر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مصوباتی برای تغییر فرودگاه داشته‌ایم که به‌زودی اعلام خواهیم کرد؛ مطالبه مدیران شهری انتقال فرودگاه است ما در این زمینه مطالبه‌گر خواهیم بود و کمک خواهیم کرد. این که چه چیزی در جایگاه فعلی فرودگاه ایجاد شود، نیازمند مطالعه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد توسعه مشهد افزود: مشهد نیاز به توسعه دارد و بهتر است این توسعه به سمت شرق باشد. شهر از نظر کالبدی در مرکز کانونی قرار نگرفته و اگر این روند ادامه پیدا کند یک تهران و شهر ری دیگر کنار هم خواهیم داشت. برخی از نقاط شهر مشهد روی نقشه بیش از بیست کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد، البته اگر خیابانی محاسبه کنیم، عدد بالاتر هم می‌رود. اگر متولی آن اقدام کند توسعه شهر را به سمت شرق خواهیم برد و ما از این مسئله استقبال می‌کنیم.

لزوم افزایش درآمدهای پایدار در شهرداری

شهردار مشهد در ادامه در مورد درآمدهای شهر مشهد گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های نگهداری شهر، راهی جز بردن شهر به سمت افزایش درآمدهای پایدار نداریم.

وی تاکید کرد: ایرادی ندارد هزینه نگهداشت شهر زیاد باشد به شرطی که هزینه‌ها ناظر بر خدمات باشد نه نیروی انسانی. با گسترش شهر نیازمند ایستگاه‌های آتش‌نشانی جدید هستیم زیرا باید زمان رسیدن به حادثه کاهش پیدا کند و آتش‌نشانی نیازمند زمین، ساختمان، تجهیزات و نیرو است که این مساله هزینه نگهداری شهر را بالا می‌برد.

ارجایی در ادامه گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش داریم تا هزینه‌ها را ۱۵ درصد کاهش دهیم.

۲۳۰ نفر در تصادفات دون شهری مشهد کشته می شوند

ارجائی درخصوص برنامه‌های بهبود ترافیک، تاکید کرد: در زمینه بهبود وضعیت ترافیک، برنامه‌هایی وجود دارد که شامل انضباط ترافیکی، راه‌های اصلی و اصلاح هندسی است. در زمینه انضباط ترافیکی موضع خود را رسماً اعلام کرده‌ و محکم پای آن ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هرسال نزدیک به ۲۳۰ کشته در سوانح رانندگی در درون شهر و بالغ بر بیست هزار تصادف جرحی اتفاق می‌افتد که قابل قبول نیست؛ به امید خدا با تشکیل یک مثلث با حضور شهرداری، نیروی‌انتظامی و گروه‌های مردم‌نهاد روی بحث انضباط ترافیکی به شدت کار خواهم کرد و محور هم فرهنگسرای ترافیک خواهد بود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول