اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کاهش 90 درصدی سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی نقاط ایلام

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با اشاره به کاهش 60 درصدی بارش‌ها در استان، گفت: طی سال جاری سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از مناطق ایلام ۹۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش 90 درصدی سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی نقاط ایلام

نورالله تیموری مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: آنچه که آمارها، تجزیه و تحلیل‌ها از منابع آب زیرزمینی نشان می‌دهد اینکه متاسفانه وضعیت منابع آبی به خصوص آب سفره‌های زیرزمینی نگران کننده و قابل تفکر است.

وی افزود: به علت خشکسالی که طی سال گذشته و امسال در حال اتفاق افتادن است بعضی از منابع آب استان ایلام که طی سنوات گذشته ۹۶ لیتر بر ثانیه آبدهی داشتند متاسفانه هم اکنون این به کمتر از ۳۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: یعنی بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد منابع آبی کاهش یافته و در کنار این مسئله افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی در حال اتفاق افتادن است.

وی بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها که شدت خشکسالی و کاهش بارندگی در آنها بیشتر بوده، بیش از ۹۰ درصد سطح سفره‌های آب زیرزمینی افت داشته که هیچ برنامه جایگزینی ندارند و نیاز به همراهی مردم دارد.

تیموری بیان کرد: در سال گذشته خشکسالی بی‌سابقه‌ای در سطح استان رخ داد به نحوی که می‌توان گفت طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و ادامه این خشکسالی در طی امسال نیز در حال رخ دادن است چرا که بارش‌ها در استان بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول