اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دستاوردها و پیشرفت‌های نظام اسلامی برای مردم تبیین شود/بیانیه گام دوم سرمشق فعالیت‌های دهه فجر است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان دهه فجر را بهترین فرصت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در عمر با برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و خدمات فراوانی در شهرها و روستاهای کشور انجام شده که لازم است این دستاوردها در ایام‌الله دهه فجر برای مردم و نسل جوان تبیین و بازگویی شود.

دستاوردها و پیشرفت‌های نظام اسلامی برای مردم تبیین شود/بیانیه گام دوم سرمشق فعالیت‌های دهه فجر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در جلسه ستاد استانی دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت خون شهدا و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در نقطه اوج پیشرفت قرار دارد و هر روز بیش از گذشته در مسیر اقتدار و شکوفایی با حرکت به جلو راه خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب توسعه جهاد تبیین است، گفت: در این مسیر ضرورت دارد که در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تلاش مضاعف داشته باشیم.

دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی است

طباطبایی‌نژاد دهه فجر را بهترین فرصت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: در عمر با برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و خدمات فراوانی در شهرها و روستاهای کشور انجام شده که لازم است این دستاوردها در ایام‌الله دهه فجر برای مردم و نسل جوان تبیین و بازگویی شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خدمات صورت گرفته در زمینه آب، برق، تلفن، گاز، جاده و... در انقلاب اسلامی قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست، ادامه داد: در زمان طاغوت عدالت اجتماعی در مراکز استان‌ها وجود نداشت اما امروز شاهد خدمات مطلوب در دور افتاده‌ترین روستاها هستیم.

وی عنوان کرد: پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های نظامی، علمی و پزشکی با کشورهای اطراف و منطقه قابل مقایسه نیست و دشمنان ما که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام داده‌اند، اذعان دارند که تحریم‌ها بر روی ایران اثرگذار نبوده است و جمهوری اسلامی ایران توانسته است به حرکت خود ادامه دهد.

وی افزود: آغازین روز دهه فجر که مصادف با سالروز ورود حضرت امام(ره) است، مطابق با روال سال‌های قبل برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها در گلستان شهدای اصفهان و گلزار شهدای شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان است.در ادامه این جلسه، محمدعلی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: امسال ایام‌الله دهه فجر  در حالی برگزار می‌شود که مجموعه فعالان عرصه فرهنگ برای بزرگداشت این مناسبت بزرگ ملی برنامه‌های مردمی خوبی را تدارک دیده‌اند.

احمدی گفت: برای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر ستادهای مردمی در نقاط مختلف سراسر استان و همچنین در تمام مجموعه‌هایی که به نوعی مردم در آن‌ها نقش دارند از جمله شهرها و روستاها، مدارس،کارخانه‌ها، شهرک‌های صنعتی و تولیدی فعال خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه به مناسبت این ایام با شکوه برای اقشار مختلف مردم برنامه‌های خاصی تدوین شده‌ است، گفت: به اقتضای شرایط مختلف شهرستان‌های استان، ۲۷ کمیته متشکل از نهادهای مردمی و انقلابی و دستگاه‌های اجرایی در ستاد دهه فجر تشکیل شده است.

برنامه‌های روز ۲۲ بهمن تداخلی با نماز جمعه نخواهد داشت

وی ادامه داد: بر همین اساس تأکیدمان بر این بود که مسؤولان برگزاری ستادهای دهه فجر با ائمه محترم جمعه هماهنگی داشته باشند تا برنامه‌هایی که برای یوم‌الله ۲۲ بهمن پیش‌بینی شده است تداخل و اختلافی با برنامه‌های نماز جمعه نداشته باشد و به همین دلیل هماهنگی‌های خوبی با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان داشتیم.

احمدی با تآکید بر اهمیت روز ۱۲ بهمن توضیح داد: اهمیت نخست این روز سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) است، و از طرفی ۱۲ بهمن آغاز و مقدمه جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد. 

احمدی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین سند شناخت گذشته، وضع موجود و اهداف آینده است تصریح کرد: برنامه‌های ستاد دهه فجر امسال براساس چند محور از جمله تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب پیش‌بینی شده است.

بیانیه گام دوم سرمشق فعالیت‌های دهه فجر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان داشت: مردم با رهبری و هدایت امام راحل، انقلاب را به پیروزی رساندند و همواره ایشان و نائب بر حقشان را چراغ راه خود قرار داده و حرکت کرده‌اند، ما نیز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را الگو و سرمشق فعالیت‌های ایام‌الله فجر قرار دادیم.

وی امید بخشی بر محور انقلاب اسلامی را دومین محور برنامه‌های دهه فجر دانست و گفت: نیاز است که امیدهای واقعی را در جامعه نشر دهید و بر محور شعارهای انقلاب امید آفرینی کنید. 

مردم تصمیم‌گیر و مجری برنامه‌های دهه فجر باشند

احمدی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی به دست مردم سومین محور برنامه‌ها خواهد بود گفت: نباید به صورت شعاری در این زمینه برخورد شود؛ ما می‌توانیم برنامه‌هایی را طراحی کنیم که مردم در آن  تصمیم گیر و اجرا کننده باشند و در همین راستا نیاز است که ستادهای مردمی در تمامی دستگاه‌ها، نهادها، مساجد، مدارس و… تشکیل شود و جشن‌های محله محور با پوشش رسانه‌ای قوی صورت پذیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت استفاده از فضای مجازی در جهت نشر فرهنگ و آرمان انقلاب، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تقارن ۲۲ بهمن با روز جمعه، با موافقت امام جمعه اصفهان مانند سال‌های گذشته جشن ملی ۲۲ بهمن در میدان امام(ره)  اصفهان برگزار می‌شود و بعد از آن هم نماز جمعه در همان میدان اقامه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: استان اصفهان در زمان انقلاب تعداد ۲۱۷ شهید تقدیم انقلاب نموده است و نباید یاد و نام این شهدا فراموش شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول