اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خراسان رضوی در پیک ششم کرونا/ تعداد کودکان مبتلا افزایش یافته است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ابتلا کودکان و افراد زیر 18 سال در پیک ششم کرونا نسبت به پیک های قبلی افزایش یافته است.

خراسان رضوی در پیک ششم کرونا/ تعداد کودکان مبتلا افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، دکتر محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان ابتلا کودکان و افراد زیر ۱۸ سال در پیک ششم کرونا نسبت به پیک های قبلی افزایش یافته است و لازم است که والدین توجه بیشتری نسبت به مراقبت از فرزندان خود داشته باشند.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده تعداد بیماران سرپایی ۱۰۰ درصد و تعداد بیماران بستری نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است و بسیاری از شهرهای کشور نیز از وضعیت آبی به رنگ های زرد، نارنجی و یا قرمز تغییر یافته اند. انتظار می رود، روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی ۴ هفته و روند کاهشی آن نیز ۴ هفته زمان ببرد.

کیانی تاکید کرد: سویه اومیکرون که به سویه غالب تبدیل شده است، قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و لازم است که عموم مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: عموم مردم در صورت بروز علائم ابتلا به بیماری به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا درمانگاه ها مراجعه نمایند و از حضور مستقیم در بیمارستان ها اجتناب کنند. در صورتی که افراد به علائم شدید بیماری مبتلا شدند و یا پزشک سطوح یک و ۲ دستور ارجاع بیمار به بیمارستان را صادر می کند، باید بدون فوت وقت نسبت به انتقال بیمار اقدام شود تا خدمات درمانی مناسب را در زمان مقرر دریافت کنند.

میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا بیش از ۴ برابر افزایش داشته است

دکتر محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از افزایش بیش از ۴ برابری میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا خبر داد.

وی افزود: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا به بیش از ۳ هزار نفر در هر روز رسیده که از این میزان پاسخ تست ۵۰ درصد آنان مثبت است.

آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد نی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه، برای ارایه خدمت به بیماران احتمالی کرونا در پیک جدید با ۱۸۰ آمبولانس در حالت آماده باش است.

وی افزود: در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ تا هزار ماموریت از سوی اورژانس پیش بیمارستانی ثبت می شود اما در شرایط پیک این آمار به روزانه ۱۸۰۰ تا ۲ هزار مورد می رسد.

تمامی واکسن‌های ایرانی قابل قبول و مورد اعتماد هستند

دکتر علیرضا صداقت عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی نیز خاطرنشان کرد: تمامی واکسن‌های ایرانی قابل قبول و مورد اعتماد هستند. توصیه ما به مردم این است از واکسن‌های داخلی و تایید شده استقبال کنند.

وی افزود: واکسن‌های پاستوکووک و اسپایکوژن هم برای دوزهای اول و دوم و هم دوز سوم مناسب است. در مطالعات مختلف بالینی مشخص شده افرادی که ۲ دوز اول پلتفورم ویروس مانند سینوفارم یا برکت و یا پلتفورم آدنا ویروس مانند اسپوتنیک یا آسترازنکا دریافت کرده‌اند برای نوبت سوم واکسنی که پایه پروتئینی دارد مناسبت‌تر است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول