اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

نظارت بر درج قیمت تولید کننده در آذربایجان غربی اجرایی شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت : در راستای اجرای بخشنامه درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی مطابق بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان حمایت از نحوه اجرای این بخشنامه و درج قیمت تولید کننده در واحدهای تولیدی استان نظارت‌ها برای اجرای دقیق بخشنامه ابلاغی به صورت مستمر در حال اجرا است.

نظارت بر درج قیمت تولید کننده در آذربایجان غربی اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، ایرج مرندی اظهارداشت: در راستای اجرای بخشنامه درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی مطابق بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان حمایت از نحوه اجرای این بخشنامه و درج قیمت تولید کننده در واحدهای تولیدی استان نظارت ها برای اجرای دقیق بخشنامه ابلاغی به صورت مستمر در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: بخشنامه درج قیمت تولیدکننده به منظور شفاف‌سازی قیمت‌ها و روزآمدسازی شیوه نظارت بر بازار به تمام انجمن‌های، صنایع غذایی و کنسروسازی، سلولزی بهداشتی و  آرایشی، کارخانجات و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی، لنت ترمز و کلاچ همچنین  پالایشگاه‌های روغن سازی از سوی سازمان حمایت ابلاغ و کلیه انجمنهای مذکور ملزم به اجرای این طرح از تاریخ ۱۹ دیماه سال جاری شدند و در استان آذربایجان‌غربی نیز از سوی سازمان صمت به تمام وارد کنندگان و تولید کنندگان استان بخشنامه ابلاغ شده است که تمام تولید کنندگان و وارد کنندگان ملزم به اجرای آن می‌باشند.

مرندی تصریح کرد: مطابق  بخشنامه ابلاغی باید قیمت تولیدکننده-واردکننده درج شده بر روی کالا باید عینا منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب‌های صادره (فاکتورهای فروش) باشد.

وی ادامه داد: همچنین به منـظور بهره‌مـندی مصرف کننـدگان از تخفیـف‌های اعطایـی احتمالی، هرگونه تخفـیف باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت پذیرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقه های توزیعی از تامین کننده تا مصرف کننده می‌تواند به قیمت تولیدکننده، وارد کننده اضافه شود؛ شامل مجموع ضریب سود پخش سراسری (۱۰ درصد) و سود خرده فروشی (منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب) می‌باشد.

بابای اضافه کرد: همچنین در مواردی که توزیع کالا به صورت پخش سراسری نباشد مبلغ فوق به میزان ضرایب سود مصوب مربوطه کاهش یابد و خرده فروشان باید نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف کننده با لحاظ سود و هزینه های مصوب اقدام کرده و همچنین درصد سود اعمالی را نیز بصورت شفاف درج کند.

مرندی خاطرنشان کرد: این تصمیم با تاکید وزیر صنعت ،معدن وتجارت اتخاذ شده و به منظور شفاف سازی قیمت، تولید کننده باید بر روی کالاهای تولیدی خود، قیمت درب کارخانه را درج کرده و فروشگاه ها و واحدهای صنفی نیز مکلف به درج قیمت مصرف کننده است و هدف از اجرای این طرح علاوه بر مقابله با گرانفروشی و ایجاد شفافیت در نظام توزیع ، ایجاد رقابت در بازار ، تعدیل و واقعی نمودن قیمت ها و اصلاح نظام توزیع کالا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول